Tjena,
Undrar hur hållbarheten i helhet är hos Big-Bore motorer..?
Har själv en 854cc "redtop" trippel. Byggd på ett Hauck 760kit.
Har från olika håll hört mycket olika resonomang.
Bland annat att den ska vara mer hållbar än tex. 760 för den har större volym.
Vissa säger att den är mycket ohållbar etc.
Självklart vet jag att slitaget ökar ifall man trimmar / ökar effekt uttag..
Men hur mycket?
Hur hållbara är sånna här motorer?
Hur ofta bör kolvar bytas?
Vad är det vanligaste haveriet?
Själv tänker jag köra med avgastemp mätare och ATACC (ev. Dail-a-jet).
Är det med fördel att köra med större förgasare? 40mm har jag blivit rekomenderad.
Kom med lite synpunkter...!
Står i val o kval om man ska sälja motorn eller inte!
//Rasmus
Undrar hur hållbarheten i helhet är hos Big-Bore motorer..?
Har själv en 854cc "redtop" trippel. Byggd på ett Hauck 760kit.
Har från olika håll hört mycket olika resonomang.
Bland annat att den ska vara mer hållbar än tex. 760 för den har större volym.
Vissa säger att den är mycket ohållbar etc.
Självklart vet jag att slitaget ökar ifall man trimmar / ökar effekt uttag..
Men hur mycket?
Hur hållbara är sånna här motorer?
Hur ofta bör kolvar bytas?
Vad är det vanligaste haveriet?
Själv tänker jag köra med avgastemp mätare och ATACC (ev. Dail-a-jet).
Är det med fördel att köra med större förgasare? 40mm har jag blivit rekomenderad.
Kom med lite synpunkter...!
Står i val o kval om man ska sälja motorn eller inte!
//Rasmus
Last edited: