Arctic Cat Panther 5000 -79

Dodger

Medlem
10 okt 2006
26
0
1
Äger sedan tidigare en Panther 5000 -79 och har nu "räddat" en likadan från att hamna på skroten. Det lustiga är att den "nya" inte har något hål för startsnöret i huven, så man måste öppna huven varje gång man ska rycka igång den.

Båda är samma årsmodell men dekalerna på huvarna skiljer sig åt. I övrigt ser huvarna likadana ut (bortsett från startanordningen då). Kan huven komma från en annan årsmodell eller kan det ha varit elstart på den så att snöret bara varit "reserv" och att man därför fick lyfta på huven i nödfall om den inte startade med elstarten? :hmmmm:

Någon som vet eller har andra teorier?

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
En kompis har en panther 5000 från troligen samma årsmodell som dina. och hans start snöre går igenom plasten där primer och tennings nyckel hålet sitter. hoppas du fattar vart jag menar. det gör nästa inte jag iallafall:argh:

Dodger

Medlem
10 okt 2006
26
0
1
En kompis har en panther 5000 från troligen samma årsmodell som dina. och hans start snöre går igenom plasten där primer och tennings nyckel hålet sitter. hoppas du fattar vart jag menar. det gör nästa inte jag iallafall:argh:
Vete f*n om du inte har rätt där :rock:. Har för mig att det i den ena instrumentbrädan fanns ett hål mellan tändningslåset och choken som inte fanns på den andra, ska kolla det i morgon. Tack för tipset :)
Du menar att snöret ska dras "bakåt" från instrumentbrädan och inte "uppåt" va?