Dags att vi börjar protestera , fler nationalparker , fler förbud

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Maila på, han kommer ju tillbaka. Om vi får ihop ett par hundra mail så lär han väl fatta vinken.

S

StoxResearch

Jag noterar att berrob fått precis samma svar på sitt email som jag fick. JAG fick påpeka för HONOM att fordonstrafik i nationalparker är så gott som uteslutet. Skrämmande va? Påpekade även att befolkningen i bla Kiruna inte är så där hemskt glada efter den senaste förbudsvågen, och att de kan vänta sig våldsamt motstånd om de försöker ge sig på tex Gällivarefjällen. Upplyste även om att snöskotrar knappt påverkar naturen alls pga det skyddande snötäcket. Har inte fått något svar på mitt andra email.

De försöker kuppa igenom det här precis som brukligt verkar det som. Det verkar finnas många krafter som samverkar för att sakta strypa främst snöskotern till döds. Jag är säker på att bla Snowmobile nu sitter och skriver ihop något vackert igen, :)

Nu får det fan räcka!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Det vore trevligt om www.snowmobile.se kan göra en namn insamling mot detta.
Vi måste hålla ihop och sprida ordet så att listan blir diger.

Jag kan lova er att svenska naturskyddsföreningen ligger på som fan om detta.
Vi kan vara överens om att vi ska vårda vår natur , men gränsen går vid förbud.

Ena handen ger förbud andra ger tillåtelse att köra om kring med 4 hjulingar på barmark.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Det är bra jag hoppas fortfarande på att många skickar mail till denna "projektledare"

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jag har mailat!! Tänk om de som har kört skoter full eller olovligt hade tänkt efter sig just lite grann så hade kanske inte det här vart på G! Det här är ju helt bedrövligt, man lever ju för snöskotern!

Någon som har lust att starta? Jag känner att jag inte vill ta på mig ansvaret. Tycker du berrob är mer ägnad åt det ;) Jag kommer stå vid din sida alltid!

http://www.namninsamling.com/site/

Kom igen nu skoterfolk, vi måste få igenom det här, vi måste synas!

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Jag har mailat!! Tänk om de som har kört skoter full eller olovligt hade tänkt efter sig just lite grann så hade kanske inte det här vart på G! Det här är ju helt bedrövligt, man lever ju för snöskotern!

Någon som har lust att starta? Jag känner att jag inte vill ta på mig ansvaret. Tycker du berrob är mer ägnad åt det ;) Jag kommer stå vid din sida alltid!

http://www.namninsamling.com/site/

Kom igen nu skoterfolk, vi måste få igenom det här, vi måste synas!
haha FAN håller med dig skotern är vårat kall

Clas

Aktiv medlem
13 nov 2005
64
0
6
Luleå
Jag hoppas innerligen att fler än jag har mailat dessa herrar nu. Om uppslutningen är så här dålig så är det väl inte undra på att vi får fler och fler förbud. Se också till att vara konkret i eran kritik.
Mailat landshövding och den där tomten på naturvårdsverket samt skrivit på protestlistan.

Till er som säger, "Detta rör inte mig jag kör aldrig där"
Nästa gång är det er tur, här i luleå har vi begåvats med ett skoterförbudsområde på isen ute i skärgården.

Vad detta är frågan om är 13 nya nationalparker samt utvidgning av 7 av de 28 befintliga. Så de flesta som rör sig i fjällen både sommar som vinter kommer att påverkas.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Det lustiga är att dom som oftast bestämmer i såna här frågor sitter flera hundra mil ifrån verkligheten.

Det bör ju vara beslut som de lokala politikerna ska ta om det behövs.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Snart 300 underskrifter :) Måtte det bara fortsätta, tipsa vänner kompisar , kollegor klasskamrater som delar våran åsikt. Jag är dock förvånad att det inte Kiruna, Gällivare och Kullen dominerar rejält i listan.

Är ju eran bakgård. Ritsem lär ju bli lätt att kasta in sen i en nationalpark om det här blir verklighet.