Variator inställning Enduro

JunkYarD

Välkänd medlem
14 mar 2005
200
0
16
Har nyss införskaffat mig en Lynx Enduro 600sp -01a. Har ett problem med den och det är att den "svarar" direkt när jag gasar....alltså den rycker som iväg. Det går inte att lugn köra utan den är som ryckig när man gasar.

Har listat ut att det borde vara variatorerna som man ska ställa in för att få det att bli bra. Har tagit lös sekundären men vet inte hur jag ska ställa in den.
Kan man ändra något i primären för att ordna till problemet?

Har en vit fjäder i sekundären. Var är orginalinställningarna på den?

Hittade den här sidan: http://manuals.zone-c.org/Lynx-Skidoo ohjekirjat/Variaattori/kakkosvari_2.jpg

Men förstod inte så mycket av den? Någon som kan hjälpa mig? Dum som jag var så tittade jag inte vad den var inställd på från början :S Men orginal inställningen borde vara bra?

Tack på förhand!
// J

Edit*

Har även liknande problem med min Mxz 600 -99. Fast den är så att då man gasar så varvar den först upp till kanske 5000rpm sen så rycker den till "växlar" och då sjunker varven och den börjar gå fortare :p

Ska kolla vad den är inställd på..återkommer med det.

JunkYarD

Välkänd medlem
14 mar 2005
200
0
16
Han som hade den tidigare sa att han bytte remmen den här säsongen. Den ser inte sliten ut men den känns väldigt slapp.

JunkYarD

Välkänd medlem
14 mar 2005
200
0
16
Har även en till fråga som ngn kanske kan svara på?
Det sitter en avstängninskran mellan toppen och förgasarna för glykolen. Ska den vara avstängd eller på? och vad har den för funktion, varför ska man kunna stänga av och på?

JunkYarD

Välkänd medlem
14 mar 2005
200
0
16
Det är förvärmingen till gasarna.
Kranen ska vara på ON då temperaturen ligger under 0 - och på OFF över 0

Tackar!

Funderar på att lämna in bägge variatorerna till ngn som är duktig på sånt så man får allt rätt. Förstår bara inte vad som kan vara felet, för dom ska inte vara så här.