Problem med handagsvärmarna!

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Hej monterade en styrhöjare och nytt styre till min skoter! men efter jag monterade de så slutade orginal handtagsvärmarna funka..

vet nån vad felet kan vara?

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
hrm, du har väl inte skadat hantagsvärmarna när du böt styre?
Tror inte styret leder bort all värme, jäkla klena hantagsvärmare om det skulle vara så

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har lite värme i mina men då har jag värme elementen på eltejp och sen handtaget. Men på Yamahas orginal så är ju värme elementen innuti plasten så jag tror nog du har skadat dom på något sett.

W

w3stman

gör som jag gjorde för att kolla om det är värmarna det är fel på eller något annat.

Fixa en lampa som du kan leda strömmen igenom (jag använde en såndär skruvmejselliknande grej med inbyggd lampa), så kopplar du den till kretsen. Fungerar värmarna så ska lampan lysa. Enklare blir det inte.

Checka mitt enkla kontrollschema.

Bild 1: Koppla ström från skotern (gul/röd & svarta kablar), koppla ena kabeln till ena handtagsvärmaren och andra kabeln till lampan sen från lampan till andra handtagsvärmarskabeln. Testa både höger och vänster. Lyser det inte är kretsen bryten, lyser ena men inte det andra är det de som inte lyser som spökar.

Bild 2: Bryt kopplingen mellan handtagen och låt resten sitta kopplat. Sätt lampan mellan. Lyser den så ska båda handtagsvärmarna fungera.

Bild 3: Lyser inte lampan på någon av dessa 2 varianter av kopplingar, testa då strömmen från skotern. Koppla bara mellan svarta och gul/röda som kommer nerifrån. Lyser inte lampan nu så sitter inte problemet i värmarna utan längre ner.

Lycka till! ;)