Phazer fx dämpare

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hade satsat på ett par Öhlinare eller varför inte ett par Fox float? Phazer dämparna är ingen topp dämpare dock inga skräp dämpare heller.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
ne men tänkte väl inte köpa dämpare för samma pris som skotern kostade ! fox float kostar väl typ 7500 fram !

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
skiljer det 1 cm mellan vanliga phazer å mtl/mtx en eller 1cm mellan phaxer mtx å Fits '05-'09 RS Vector, RS Rage, Apex, Attak and Nytro models.

Vad jag kommer ihåg så är framvagn smallare på mountain så de krävs kortare dämpare dit,

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
skiljer det 1 cm mellan vanliga phazer å mtl/mtx en eller 1cm mellan phaxer mtx å Fits '05-'09 RS Vector, RS Rage, Apex, Attak and Nytro models.

Vad jag kommer ihåg så är framvagn smallare på mountain så de krävs kortare dämpare dit,
Alla Phazer dämpare, FX, RTX, MTX, osv är 411mm.
De som sitter på Vector, apex, attak, osv är 420-433mm.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
nu e inte ja den som e den men enl min återförsäljare så ska de skilja samt en firma som kränger dämpare. jag själv vet inte men då 2 ftg som håller på med detta har sagt det så, annars så brukar du sitta inne med fakta

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
hmm måste nästan veta om det går eller ej.. sen bakre boggiedämparn sa dom att man ska hellre byta fjädrar att den gör en avsevärd skillnad, 3200 då äre bytt och monterat !
kanske låter värt, annars så kanske man skulle köpa nån värd dämpare men vet ej vad, fick ett bra pris på öhlinare i kiruna, nya dämpare monterat och klart för 6500! men jag frågade om grövre framfjädrar och dom visste inte hur dom skulle få tag i såna. nån som vet?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
nu e inte ja den som e den men enl min återförsäljare så ska de skilja samt en firma som kränger dämpare. jag själv vet inte men då 2 ftg som håller på med detta har sagt det så, annars så brukar du sitta inne med fakta
Hum.. Vad är de som ska skilja?
Jag grundar min fakta på en STD dämpar längd tabell som aldrig svikit mig förr, men kanske blivit någon miss här?
Kan gå ut och mäta mina Fox Float. Är ju från en PZ MTN.

www.knracing.se säljer en hel del fjädrar.

Kolla på blåcket där ska de finnas Öhlinare till bra pris, tror det var 10'000kr för alla fyra!

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
jo det är i kiruna dämparna är på blocket.. men vill helst inte sätta så mycket pengar på framdämparna,fast man kanske måste =(

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
ett bra pris på öhlinare i kiruna, nya dämpare monterat och klart för 6500!
för boggien då? eller fram, st?

ja kollade med Revelj Racing å dom skrev så här
Center dämparen kostar 4133:- och den bakre kostar 6113:-
Den bakre dämparen har comp justering, center dämparen har ingen
justering, annat än fjädern.

PZ MTN,, phazer mtx??

Som ja antar ditt inlägg lerlig som blir du lite brydd på alla namn? När phazern kom 07 så hette den mountain lite, 08 blev det mtx.

Hum.. Vad är de som ska skilja?

Jag grundar min fakta på en STD dämpar längd tabell som aldrig svikit mig förr, men kanske blivit någon miss här?

Kan gå ut och mäta mina Fox Float. Är ju från en PZ MTN.
detta kan stämma på 07 då ja endast har kollat på min som e 08a, ja å polarn som jobbar åt min åf måttade. Dock var detta INFÖR förra säsongen så kommer inte ihåg så mycket mer än att dom var i olika längder.

YamahaCenter/Minab annonserar ut så här
Phazer FX framdämpare går att anpassa till MTX för en liten slant.

Frågade vad dom gjorde å vad som skiljde, fick detta till svar
Vi byter ut nedre fästet till ett kortare så är de klart! 250kr så är defixat!

Frågade även om MTX var bredare men enl dom så är den är smalare

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
ursäkta öhlinarna var framdämparna från just YamahaCenter/Minab! en sak som jag funderar på är om mtx -09 har renoveringsbara framdämpare? för då kan man ju schimsa om dom iaf och försöka hitta grövre fjädring, bakre boggiedämparen verkar ju inte spela nån roll vad man gör med, med tanke på hur jäkla slö den är nu =) kanske fjädrarna är bättre idé ! men har dom ändra längden på bak och framdämparna från -07 `till -09?
för om man kunde hitta typ phazer fx dämpare till mtx och bara schimsa om dom, såg på blocket några som satt såna på sina mtx -08:eek:r

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
läste nyligen tidningen snöskoter och där står det att det är en öhlinare mono shock, kan det verkligen vara sant lr är det usa modellen som har det?