rev 600 ho startar dåligt och dålig komp

Timpenboi

Medlem
17 dec 2008
14
0
1
Tänkte ta lite hjälp eller råd av er hära på snowmobile forum.

Problemet är:
Jag har en ski doo rev 600 ho blair morgan edition 04. När den stått ett tag så startar den väldigt dåligt (20-30 drag) men då den startar går den väldigt bra. Var och test drog på en 600 ho 07 och det var märkbar skillnad i kompen.

Så frågan är hur kan jag få upp kompen och kan jag få den att starta lite lättare ?

Vet inte om det kan vara kolvarna eller vad det kan vara. Den har gått 340 mil så det är ju inte jätte långt iallafall. Sen är den upp bestyckad så den bluddrar lite då det är varmt ute. (under 0 gradigt) Sen bytte jag från 95 till 98 okt. bensin och det verkade som om att den börja starta lite sämmre då men kanske bara inbillning ?

Har någon några förslag på vad jag ska göra ?
:bootyshake:

Timpenboi

Medlem
17 dec 2008
14
0
1
byt tändstift till å börja med.
Kollade stiften och i hattarna. Och i en av hattarna var det fullt med (torkad?) olja vet inte riktigt vars det kommer ifrån men stifften var ganska blöta också.

När jag bytt till 98 borde man köra med nå speciella stift eller rekomenderar ni nån sorts modell ?:stupid:

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
ang kompen så har jag för mej att ringarna ska vara ett vanligt fel på just rev ho 04, vet att väldigt många fick byta dessa inom en snar framtid, det kan vara orsaken till dåligt tryck i din snurra!

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Om du har reedventiler som står det minsta öppna så får du ingen vehuskomp och då startar den ej, demotera dem och kolla hur de ser ut.

Timpenboi

Medlem
17 dec 2008
14
0
1
Om du har reedventiler som står det minsta öppna så får du ingen vehuskomp och då startar den ej, demotera dem och kolla hur de ser ut.
Går det att ta ut förgasarna utan att ta bort cylindrarna ?
Har för mig att det var jäkligt trångt då jag var dära och pillade.

(har inte skotern så att jag kan kolla jusst nu)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Då lär ju en hel del av soppa blandningen gå baklängen ut genom gasarna när kolven vänder nedåt.. borde ju märkas utan att ta isär hela skiten.

Man brukar märka dålig komp när RER strular. Dvs du lägger i backen och motorn stannar. Inga problem med det tidgare ?

Som vanligt på 2t är ett komp prov på sin plats.