ZR440 -96 tankstorlek

Nikey

Medlem
6 nov 2008
22
0
1
Boden
Blir galen nu, har letat överallt nu :mad:

Hur stor tank har en Arctic Cat ZR 440 -96 original?
Har kollat flera sprängskisser och reservdelsannonser men ingen anger hur många liter den rymmer, någon som kan ge ett svar? :)
 

Nikey

Medlem
6 nov 2008
22
0
1
Boden
skulle tippa på ca:35liter, enklast är väl att köra den tom och åka till macken och tanka och se:p
Haha, inte så kul att köra den tom när man är ute på fjället =D
Men har ju fått en ungefärlig uppfattning nu, tack så mycket till båda :)
 

arreman

Medlem
27 jul 2007
40
0
1
byske
det kan ju vara bytt tank på din indy? och 350 kg är ju säkert tjänstevikten, nog för att de lät mkt men är det en sks så kanske de är möjligt?:eek:
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Hur bra stämmer det där egentligen ? Står att min indy rymmer 28liter, ändå har jag tankat i 45 liter på macken + ca 5 liter från en dunk. Står även att den väger 350 kg :S
Man ska inte alls lita på vad det står där. är ofta felaktiga uppgifter på min står inte ens tank volym. enda som står för mig är vikten och den stämmer faktiskt. 280 kg (Tjänstevikt)
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
det kan ju vara bytt tank på din indy? och 350 kg är ju säkert tjänstevikten, nog för att de lät mkt men är det en sks så kanske de är möjligt?:eek:
VEt inte om det är org tank eller ej på den, men står iaf , totalvikt : 350 kg. Och nej det är inte möjligt att den kan väga så mkt.

Men nog med off topic nu tror jag.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Hur bra stämmer det där egentligen ? Står att min indy rymmer 28liter, ändå har jag tankat i 45 liter på macken + ca 5 liter från en dunk. Står även att den väger 350 kg :S
Vet inte vilken Indy du har men gällande äldre Polaris har man alltid talat om lilla och stora tanken vilket har inneburit 7,3 eller 11,9 gal och har jag räknat rätt blir det 27,6 resp. 44,7 liter tankvolym. Ursäktar för OffTopic.