mil per timme?

oberg

Aktiv medlem
16 nov 2007
65
0
6
Någon som vet ungefär vad man räknar för mil på en timme på timräknarn på skotern? kanske nå snitt eller nå...

Tack för svar!

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Kan nog bli väldigt olika beroende på åkstil.
Jag åker mest inne i skogen och det blir inte så många mil men tid tar det.
Blir kanske medelhastighet på mellan 15-18km/h ?

Åker man bara led eller på öppna fält så blir ju hastigheten högre.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Snittfarten brukar väl som max vara runt 45 km/h.

Och oftast runt 30 - 40.. Har jag för mig!

oberg

Aktiv medlem
16 nov 2007
65
0
6
enligt de dom skrivit kanske man räknar på en snittfart på 40kmh ungefär.borde kanske stämma me lite plus minus!
tack för hjälpen!!

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jo svårt att komma upp i över 40km/h i snittfart.
spec med tanke på att timräknarn tikkar på tomgång.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Min bil har gått 8000 mil... Hur gammal är den då?
Seriöst..... Glömde du att tänka innan du skrev inlägget???
Vad har bil med skoter att göra ? :)
Eller brukar du ställa din bil på tomgång 5-10 min innan du åker iväg ?
Stanna efter E4an för att surra med kompisarna medan du har den på tomgång ? Osv osv...

Skulle också tippa i snitt runt 40 km/h

Douglas

Välkänd medlem
7 feb 2008
140
0
6
Västerås/Vemdalen
Vad har bil med skoter att göra ? :)
Eller brukar du ställa din bil på tomgång 5-10 min innan du åker iväg ?
Stanna efter E4an för att surra med kompisarna medan du har den på tomgång ? Osv osv...

Skulle också tippa i snitt runt 40 km/h
Självklart så har jag min bil på tomgång 5-10 minuter innan jag åker..... Vem fan vill skrapa rutor.... Men detta var så klart inte det jag syftade på, alla normalt funtade människor borde ju fatta att man inte kan räkna om tid till avstånd....

En gubbe på 90 år som använder sin skoter till att åka ut på sjön för att pimpla håller självklart en annan medelhastighet än Ledsmiskar-Lasse..... Om man kört 50 mil på 10 eller 20 timmar är ju en d***** skillnad.....

Vad hände med fysiken i grundskolan?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Hmm... min förra skoter hade 580 mil på mätaren, och endast 43 timmar... kan det stämma då? Vad blir det i snitt?

Douglas

Välkänd medlem
7 feb 2008
140
0
6
Västerås/Vemdalen
Inga konstigheter om du känner att du hållit ett snitt på dryga 134 km/h....Men på krokig led i skogen kan det kanske verka lite i överkant....

B

Biosteel

Hmm... min förra skoter hade 580 mil på mätaren, och endast 43 timmar... kan det stämma då? Vad blir det i snitt?

oj herregud det lät mkt de där:) när slutade timräknaren fungera :)?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
När det kommer till 99h så börjar den om från 0 igen, mest troligt har du kört 143h totalt. Detta betyder att du har en medelhastighet på ganska exakt 40 km/h!
Ah... DET stämmer nog lite bättre ja!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Självklart så har jag min bil på tomgång 5-10 minuter innan jag åker..... Vem fan vill skrapa rutor.... Men detta var så klart inte det jag syftade på, alla normalt funtade människor borde ju fatta att man inte kan räkna om tid till avstånd....

En gubbe på 90 år som använder sin skoter till att åka ut på sjön för att pimpla håller självklart en annan medelhastighet än Ledsmiskar-Lasse..... Om man kört 50 mil på 10 eller 20 timmar är ju en d***** skillnad.....

Vad hände med fysiken i grundskolan?

Självklart är det så men man kan gära en bedömningom timmar / mil är rimligt. Säger timräknaren 100 timmar och skotern har gått 100 mil så kanske något inte är helt rätt va ?

Sen ska man komma ihåg att även en gubbe på sjön kan snitta 50-60 blås och ledsmiskar lasse tom tycker han är så d***** bäst inte ens kommer upp i 50 i snitt om det är en kurvig led.