yamaha vmax 600 går på en cylinder

issajonsson

Medlem
22 dec 2008
6
0
1
Sundsvall
jag har en yamaha vmax 600 och ibland går den ba på en cylnder och helt plötsligt kan den örja gå på två igen.

nån som vet vad de kan va för fel? :)

zapswe

Välkänd medlem
5 nov 2004
148
0
16
skellefteå
kolla om du har komp på båda cylindrarna,600:an hade problem med kolvarna-efter ca 5-600 mil så snurrade ofta kolvringarna och då sabbades även cylindrarna(kolvringarna hakade i avgasporten),hände på min 97:a efter 580 mil....

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
kolla om du har komp på båda cylindrarna,600:an hade problem med kolvarna-efter ca 5-600 mil så snurrade ofta kolvringarna och då sabbades även cylindrarna(kolvringarna hakade i avgasporten),hände på min 97:a efter 580 mil....
Avgasportar på en 97:a? hade du satt dit dem då eller?
Jag har en 00:a och på min är det inte avgasportar :S

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Är det alltid samma cylindrar som krånglar, eller är det olika från gång till gång?

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Ursäkta om du tycker att detta inlägg är nedvärderande. Men det skulle kunna vara glapp i någon av tändkablarna (har haft samma fel själv nämnligen). Minimalt glapp så att den bara tänder på en burk ibland.

icewolf

Ny medlem
26 dec 2008
2
0
1
Luleå
jag har en yamaha vmax 600 och ibland går den ba på en cylnder och helt plötsligt kan den örja gå på två igen.

nån som vet vad de kan va för fel? :)

kan möjligt vara tändboxen på den, kolla så att alla kontakter sitter ordentligt och att inga kabelbrott eller andra skumma saker e i görningen.... min gjorde så ett tag men jag hade oyuren att packboxen till veven(vevaxel tätningen) hade gått sedan var det bara att tuta och köra ..... kolla alla elektriska saker först ,nya stift,gasarna osv INNAN du funderar på att kolla inne i motorn många slarvar med att byta packningarna när man lyftar skiten det e inte så intelligent att strunta i om man vill att maskinen ska hålla.

issajonsson

Medlem
22 dec 2008
6
0
1
Sundsvall
vi sänkte ena bränslenålen ett hack ( vet inte om de heter bränslenål , men ni fattar säkert :p ) och nu har den gått på båda två än så länge :)