Hur skall grabben göra ?

Hur skall han göra ?

• Inte nå

Röster: 13 17,8%
  • Snacka med polaren som själv får packa sig till snuten

Röster: 19 26,0%
  • Anmäla "kompisen" till polisen

Röster: 16 21,9%
  • Funkar inte alt 2 kör på alt 3 , sånt här skall man inte acceptera

Röster: 25 34,2%

• Totalt antal som röstat
    73

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Vad tycker ni att han skall göra ?

Nån som känner att dom blivit av med en srx -99? En kompis har nyss köpt en stulen sådan och sånt gillar jag inte. Iofs stulen för 3 år sen. Men om nån känner sig träffad eller vet nån som har blivit av med nån.. Blev stulen i mora i dalarna men behöver inte vara härifrån.
En av anledningarna till att folk snor skotrar är ju att det finns mindre nogräknade som köper dem också...

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Anmäl kompisen anonymt till polisen.
Det absolut enklaste sättet att råda bot på buset.

Visst, kanske inte så ***** rakryggat gentemot hans kompis, men frågan är ju hur bra kompisar de är osv?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Inte ett smack!

Folk lägger sig andras lite åt helvete för mycket istället för att sköta sina egna grejor istället.

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Inte ett smack!

Folk lägger sig andras lite åt helvete för mycket istället för att sköta sina egna grejor istället.
Ja, tänk om alla gjorde så!

Grina nästa gång din skoter stjäls, men anmäl inte stölden, det var någon annans business.

Gå till en psykolog.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ja, visst vore det helt tragiskt.
Enda han borde göra isf är att prata med polaren och säga åt honom att aldrig göra om det.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Nja han kan tipsa polisen som forskar lite på anonymt tips. Detta faller säkert under allmänt åtal. Dvs snuten själva upprättar en anmälan.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Inte ett smack!

Ja, tänk om alla gjorde så!

Grina nästa gång din skoter stjäls, men anmäl inte stölden, det var någon annans business.

Gå till en psykolog.

Ja, visst vore det helt tragiskt.
Enda han borde göra isf är att prata med polaren och säga åt honom att aldrig göra om det.
Hur menar du här Pyrro ? Är du inte den som blir drabbad så ska folk skita i det ? Att folk snor andras saker är helt ok och inget man ska bry sig i ?
Eller tänkte du inte alls innan du skrev den första kommentaren ? :D

En rejäl omgång är vad hans kompis och "säljare" förtjänar.
Skulle vara 6 månader i finkan för sån här skit så folk lär sig.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Är nog inte värt att skriva ett svar ens.

Då ni redan har eran uppfattning, så besparar jag er min.

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Kanske för att det hände för 3 år sedan och hela ämnet kring skotern är avklarat.
Pengar utdelade till ägaren, ärendet nedlagt av polisen.

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Att inte bry sig är ju en katastrof - tänk om alla tänkte så......
Sedan just i detta fall är det väl inte enkelt att ge några råd men att snacka med polaren (om det nu är en polare) är vad jag skulle göra i första hand.

Det är ju vi andra som får betala försäkringsskadorna - bolagen höjer hela tiden premien pga ökande skadekostnader och de som betalar kalaset är alla vi andra...

Stulet = oregistrerat eller falskregistrerat
Vilket i sin tur innebär att om han skadar "annan person" så blir det att plocka fram STORA plånboken. (Går ej försäkra).

Köpa stulet gör bara idioter utan förstånd, kan inte förklaras på annat sätt.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Klart som f-n att det ska talas om för polisen.

Var anonym, det funkar bra.

Hur tusan ska vi kunna få ett vettigt samhälle om vi blundar så fort det händer något.

Last edited:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kanske för att det hände för 3 år sedan och hela ämnet kring skotern är avklarat.
Pengar utdelade till ägaren, ärendet nedlagt av polisen.
Om den var oförsäkrad då ?
Är det okej att sno pengar från ett företag ?

Men du kanske kör oförsäkrat så du slipper vara delaktig i betalningen av den stulna skotern.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag skulle alldrig kunna sätta dit en polare, men därimot skulle jag visseligen prata med polaren om att gå till polisen själv.. Men Det lär va svårt det med eftersom han knappast får en krona för skotern av polisen eller liknande och därför går minus en ***** massa...

Btw, jag kör iaf halvförsäkrat på min så det täcker allt förutom vagnsskada.. Tänkte när vi endå var inne på det området också :rolleyes: