Hur skall grabben göra ?

Hur skall han göra ?

• Inte nå

Röster: 13 17,8%
  • Snacka med polaren som själv får packa sig till snuten

Röster: 19 26,0%
  • Anmäla "kompisen" till polisen

Röster: 16 21,9%
  • Funkar inte alt 2 kör på alt 3 , sånt här skall man inte acceptera

Röster: 25 34,2%

• Totalt antal som röstat
    73

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jag skulle alldrig kunna sätta dit en polare, men därimot skulle jag visseligen prata med polaren om att gå till polisen själv.. Men Det lär va svårt det med eftersom han knappast får en krona för skotern av polisen eller liknande och därför går minus en ***** massa...

Btw, jag kör iaf halvförsäkrat på min så det täcker allt förutom vagnsskada.. Tänkte när vi endå var inne på det området också :rolleyes:
Han får ju faktiskt skylla sig själv. Ingen har tvingat han att köpa en stulen skoter. Var väl ett "fynd".

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Skrämmande inställning hos vissa. Det är precis sånt vi INTE behöver för att kunna ha kvar friheten som snöskotern innebär! Problemet är att det fattar de inte själva. "Varför ska man tänka på resten av snöskotersverige när de inte fixar så jag får köra överallt?". Please.

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Skrämmande inställning hos vissa. Det är precis sånt vi INTE behöver för att kunna ha kvar friheten som snöskotern innebär! Problemet är att det fattar de inte själva. "Varför ska man tänka på resten av snöskotersverige när de inte fixar så jag får köra överallt?". Please.
Jag HOPPAS att den här attityden finns bland våra yngre, mer omogna skoterförare som fortfarande är lite abstinata och har hormonöverflöd.

Att fullt vuxna kan resonera på det här sättet är för mig overkligt.

Last edited:

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Sant, vore dumt om du fick en anmälan på dig om dråp, eller vållande till annans död.
?????? Okej du tolkade det så men den enda som kommer att få problem vid ev sammanstötning är ju du eftersom du inte har någon försäkring.

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
?????? Okej du tolkade det så men den enda som kommer att få problem vid ev sammanstötning är ju du eftersom du inte har någon försäkring.
Han skrev ju faktiskt också att det inte går att köra med snöskotern som han äger... behöver väl inte ha en försäkring då?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Alltså, om jag nu inte har fel så säger väl lagen att man SKA polisanmäla?

Isåfall så är det ju ingenting att fundera på, svensk lag gäller, anmäl.
Helförsäkrat.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Alltså, om jag nu inte har fel så säger väl lagen att man SKA polisanmäla?

Isåfall så är det ju ingenting att fundera på, svensk lag gäller, anmäl.
Helförsäkrat.

Nej det finns inte någon anmälningsplikt i sverige (så vitt jag vet)

För att kommentera tråden så går anmäla anonymt helt bort, ska du anmäla så berätta iaf det för komisen, gå bakom ryggen känns lågt även om han självklart får skylla sig själv

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
Så j*vla patetisk tråd, sitter och hotar varandra över internet för att man kör försäkrat och ofösäkrat. Om du är så missnöjd med att din kompis har köpt en stulen grejj, va en man och stå upp för vad du säger och gå till polisen då!!

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Nu fattar jag inte vad du talar om, om det var en unge som spart ihop till skotern och hade trafikförsäkring som många andra så kanske han fortfarande inte har haft råd med att köpa en ny. Lägg av nu.

Kanske för att det hände för 3 år sedan och hela ämnet kring skotern är avklarat.
Pengar utdelade till ägaren, ärendet nedlagt av polisen.