antingen missförstår du och din ÅF varandra när ni talar om packboxarna eller så är han omedveten om var de sitter packboxar på veven..
Bild på MIN vev sen i sommras innan packboxarna blev helt borttagna.
här ser ni hur packboxen har poppat ut på MAG sidan.
Den var dock intakt på PTO sidan
Och här har ni några bilder då jag övade inför att borra upp oljekanalerna.
.. men så för nån vecka sen så sprängde jag ev rem, bigtime..
och den pajja bla, packboxen till veven..
Detta slog veven ur balans och skadade vevaxellagret, något som inte märktes fören i söndags när jag var ute och körde. Mellan remsprängningen och att söndagen hade jag lagt ca 7-10mil på skotern utan antydan till problem.. men så efter 2-3km blandad puderåkning i baklandet och därefter 3-6km sjö körning så märkte jag hur skotern tappade kraft trotts konstant gaspådrag vid tillfället. Slog genast av på styret och nöp bromsen. De gick ca 70-90 och rpm ca 8-7900 nu.
Hoppade av och könde på primären, gnekade lite för mkt för att jag skulle ande de vara no problemas. Jag kollade stiften och de var vackra som vanligt
Damen min bogserade hem mig, lika förnedrande som vanligt, men man har ju vant sig
Hemma lyfte jag på toppen och fan att PTO vevstakslager har fare. Klarade dock alla andra lager, cylinder och kolv.
.. . sååå?
lesson learned?
sprängd rem kan allså gee..
. .trasiga packboxar..
..vridna vevar.. .
. ..havererande vevstakar. .
. . lång post, nu kommer jag inte ens ihåg vad jag skrev i början .. hmm..