Jag är väldigt nöjd med BSM i haparanda som nyss repat min vev, dom bytte alla lager samt PTO vevsläng och vevtapp. Strax under 10 000 slutade det på uthämtat på bussgods.
Du menar tillräckligt/lagomt långt in på axeln?Håller på att sätta tillbaka mina lager på veven nu, men hur har ni gjort för att få det yttre lagret på PTO sidan i rätt läge?
Pirat och pirat, inte samma fabrikat som satt i original, men det var lager av bra och känt fabrikat. Minns faktiskt inte vad det stod på dom.Nä inte värt egentligen att chansa att köra utan låsstift, hade inte reflekterat över att det var så dom satt låsta.
Vad får man betala för inre och yttre lager på PTO- resp. MAG-sidan?
Dom du köpte från rinab, är det piratlager?
Okej, då kör vi på det med! Tack för snabbt svar!Jag tog helt enkelt bort den röda packboxen när jag borrade min -02:a
Stålringen fick sitta kvar som vanligt.
Nä tycker det hade en märklig färg jag med. Gjorde en omfettning på min förra 600a. Där var det gamla fettet mörkgrått.Fettet bör inte vara rödbrunt. Nytt fett är vitt och kan ju bli lite gråare med tiden men rödbrunt låter helt fel.
På PTO sidan upptäcker man att det är nått som inte står rätt till när det börjar läcka svart sörja. Lyfter man då på packboxen och det rinner ut så är det fara och färde, luktar det bensin, likaså.
Vad som skulle göra att fettet är rödbrunt har jag svårt att få klart för mig, Petamo fettet som man använder för att smörja packboxarna (inte lagren) är lite gulbrunt.
Som färgen ser ut skulle det mycket gärna kunna vara rost, men känns ändå otroligt att det skall ha rostat i de lilla utrymmet, var skulle fukten ha kommit i från?Även jag har sett rödbrunt fett på en gammal -01 som jag renoverade.
Kan det vara så att det är rost som färgat fettet?