bromslangen!

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Skulle flytta fram styrstången igår och de gick skit bra men en idiot som jag själv är:stupid: så tar jag ju lös bromsslangen för att de skulle bli lättare MEN då började de ju rinna ut bromsolja och nu till min fråga:
Hur fyller jag på de?

// mrballz

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Pumpa på bromsen sen ber du nån nypa så mycket han kan på bromsen. Sen ska du öppna en nippel på oket så ska luften pysa ut där så drar du igen och då kan han släppa bromsen. Pumpa sen på bromsen. Man kan få göra det nåra gånger innan all luft är ute.

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Om man bytt slangen eller tömt systemet är de jävligt att lufta för att underlätta.
Kan man ta en lång ca 1meter genomskinlig slang sätta den på luftskruven på oket och suga och samtidig försiktigt trycka på bromsen. sog tills det kommer olja i halva slangen sen går det lätt att lufta på vanligt sätt. Självkler måste luftskruven vara öppen 1/4varv räcker.

Ps.
Bromsolja är giftigt och smakar inte heller speciellt gott så sluta sug innan du får de i munnen :p
Ds.

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Om man bytt slangen eller tömt systemet är de jävligt att lufta för att underlätta.
Kan man ta en lång ca 1meter genomskinlig slang sätta den på luftskruven på oket och suga och samtidig försiktigt trycka på bromsen. sog tills det kommer olja i halva slangen sen går det lätt att lufta på vanligt sätt. Självkler måste luftskruven vara öppen 1/4varv räcker.

Ps.
Bromsolja är giftigt och smakar inte heller speciellt gott så sluta sug innan du får de i munnen :p
Ds.
okej tack :D

men vars sitter luftskriven?=O

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Sitter två luft skruvar längst upp på själva oket en till höger kolv och en till vänster kolv (Självklart bromskolvar jag pratar om). Kan sitta gummihattar och skydda över dem.