D
Deleted member 9532
Förmodligen en synvilla, men det ser ut som att den är för hög för att armeringsjärnet ska nå ner?
Jag tror nog att ni har en riktig tanke där.Jo, dom når inte riktigt ner, men de e bara längst fram.. å alla lederna är ju inte som balsalsgolv så de lär nog inte göra så mkt
Det är en liten synvilla, det är nånstans mellan 20 å 30 cm mellan stålen och nätet (har inte exakta måttet i huvudet). Nu sitter det även ett 4mm plattstål under nätet i framkant för att de inte ska haka i nått å gå sönder lika lätt.Jag tror nog att ni har en riktig tanke där.
För ska dom ligga och ta hela tiden, även där leden är jämn, börjar den nog gå tungt.
Men c/c-måttet på "Nätet" bakom hyvelastålet är kanske för litet, för när man kommer i nysnö, så går den nog tungt, för en vanlig skoter (sport/tuoring), men bakom en arbets/touring så går den nog bra.
Uppfattar med mitt synmått, att det kanske bara är 10 cm, bör nog vara 25, gärna 30.
I övrigt så verkar den ju smart och välbyggd. Sedan så tror jag att ni inte behöver vikta ner den för att få den att fungera. Men det lär väl framtiden utvisa.
Ni får komma igen med en sladdrapport till vintern.
Vad jag menade med att c/c måttet verkar vara lite väl litet, så är det måttet mellan "Öppningarna" på själva nätet.Det är en liten synvilla, det är nånstans mellan 20 å 30 cm mellan stålen och nätet (har inte exakta måttet i huvudet). Nu sitter det även ett 4mm plattstål under nätet i framkant för att de inte ska haka i nått å gå sönder lika lätt.
Dyraste gick för 100.00:- norska, billigaste för 67.000, plus moms tillkommer på priserna...Tips för den som är intresserad !
Det ligger just nu, ute några BV206 på en norsk auktionssida.
Just nu priser från 30 000 NKR
http://www.retrade.no/aitem?aitem_id=104595
Det är inga problem det finns ju lastbilar att köra hem dom på.Dyraste gick för 100.00:- norska, billigaste för 67.000, plus moms tillkommer på priserna...
Måste ju vara rätt pris, spec med tanke att det är MB-diesel i dessa...
Synd att man har ett par hundra mil för att hämta...
+ 10% i adm. avgift till auktionssajten + köp av Norsk valuta ? + Tull + Moms + Transporten hem.Dyraste gick för 100.00:- norska, billigaste för 67.000, plus moms tillkommer på priserna...
Måste ju vara rätt pris, spec med tanke att det är MB-diesel i dessa...
Synd att man har ett par hundra mil för att hämta...
Ja det borde vara det...+ 10% i adm. avgift till auktionssajten + köp av Norsk valuta ? + Tull + Moms + Transporten hem.
Men det blir ändå en hyfsad fin affär.
Några av dom hade ju bara gått ca. 300 mil, så det är ju kvar mycket att nöta på.
Den bilen har ju potensial ju Kan ske kan va grunden till en liten rolig hotrodBILD#2
Tja, skulle behöva tips på dimensioner till ny bro på leden. 3-5meter lång, kan ev. bli stockar som bas, men om det inte blir det så tipsa gärna på dim.