Rock`n roll fan! De ä så kul att höra om att det finns driv... Fick oxå höra att "de gåår inte, de ä så brant, de ä så mycke stenar, skotern ä så dålig, sladden ä fel" etc. etc. Men jag säg Skit baki styret å dålig inställning, allting går utom små barn å att svetsta i trä, men barna lär sig... Men inte tjuriga gubbar:bootyshake:.nu har jag hämtat skoter+sladd.. fick höra att det inte är lönt att sladda nu för då kör jag bara fast (snöat+drevat). körde en 5-600m sen vek jag ner bladet å sladdade hem! jäklar vilken skillnad det blir, ska fortsätta imorgon och köra! grabben(3år) är nästan lika ivrig att följa med å sladda som jag! Bilder kommer imorgon!
Skottpengar ska det vara på sådana idioterSedan när man klev ut imorse för att starta skotern så ser man hur en Husabergcross flyger förbi på den nysladdade skoterleden och lämnade ett dike efter sig. Kändes skitkul!
inte behöver du vara medlem för att sladda en skoterled.brukar va å sladda leder i byn men måste man va typ medlem eller nå för att sladda leder eller är det vara ta sladen å fara å slada tycker det är ganska kull å bara smyga runt med en slad å göra fina leder
brukar va å sladda leder i byn men måste man va typ medlem eller nå för att sladda leder eller är det vara ta sladen å fara å slada tycker det är ganska kull å bara smyga runt med en slad å göra fina leder
Förr i tiden så hängde en del "viraduk" (används på pappersindustrierna)bakom sladden eller bara med en enkel dragbom direkt bakom skotern, har t o m sett någon dylik med fästen uppepå för ett par längsgående massavedsbitar.peter02 Det där såg ju ut som ett fint ekipage
Här kommer ett par bilder på en lite moddad combisladd som jag såg i årsunda utanför sandviken tidigare i veckan. Verkar vara en ganska enkel men ändå effektiv "kladdplatta"
Dessa kommer nog inte att skapa den släta yta, som gör att ytan på leden fryser ihop optimalt.Skulle man kunna hänga efter gamla skotermattor?
Dom är ju ganska tunga och hållbara.
Med låga kammar.
Varför inte vända mattan uppochner? Kammarna uppåt.. Eller iofs så är det ju drivdobbar där.. men bara en tanke..Dessa kommer nog inte att skapa den släta yta, som gör att ytan på leden fryser ihop optimalt.
Du har inga kontakter med några "Bröderna Grus", eler någon sågverksägare ?
Tänker då på att dom kanske har några gamla avlagda transportband liggandes.
Dom har ju en slättare yta än skotermattor, men optimalt är nog ändå glidplast.