Nytt på Leden!

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Varför sladdar dom alltid leder som är jämna på filmerna, så där ser då aldrig lederna ut som jag sladdar. Filmen lever i sin egen värld som vanligt;)
Jag håller fullständigt med!
Sådär ser verkligheten sällan ut.
När vi kör en riktigt gropig led så är sladden oftast full i snö o det går tung o man får gasa som tusan ibland för att forcera en snövall o det känns som man sitter på en gunghäst på tivoli istället för en skoter. :)

RickeV

Aktiv medlem
26 jan 2009
68
0
6
Vännäs
www.vssk.nu
Vilken helt otrolig vinter ! Fortfarande helt oslagbart före, men märkligt nog ganska lite skotertrafik häromkring.
Tog ledigt idag och åkte ut med sladden, kom hem ganska nöjd efter 5 timmar och 6,5 mils sladdning.
Det hade kommit lagom med snö för att få till ett bra resultat utan att det gick alltför tungt.

Blir otroligt resultat med kladdplatta bak på sladden

Blir intressant att se hur länge säsongen håller i sig, men det lutar åt rekord ... kanske...

/Rickard

E

ejwbegysv

En sån här med bandsats kanske vore något :)
[video=youtube;YvSW6IR6XuM]http://www.youtube.com/watch?v=YvSW6IR6XuM[/video]

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Minus 2 på skogen nu i natt, de går åt rätt håll :p Hörde de snöa i Gällivare igår natt också, å 7 mil härifrån på nå "fjäll" hade de snöa för nån vecka sen... Snart är de vinter igen, hoppas ja... :D

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Tänkte bara höra med alla led intresserade hur ni lägger upp hösten med röjning, brobyggen m.m?
Har själv tagit på mig ledansvarig rollen på ett område norr om Gävle. Tycker det skulle vara roligt att
se lite före och efter bilder med på det ni gör efter lederna :)

Mvh Fredrik

hdfanet

Välkänd medlem
26 sept 2009
130
0
6
Oviken
Tänkte bara höra med alla led intresserade hur ni lägger upp hösten med röjning, brobyggen m.m?
Har själv tagit på mig ledansvarig rollen på ett område norr om Gävle. Tycker det skulle vara roligt att
se lite före och efter bilder med på det ni gör efter lederna :)

Mvh Fredrik
vi har kört med en grävare och planerat ut vissa bitar av leden som var riktigt jobbiga på vintern men tyvär har jag inga bilder..

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Nu börgar det dra i sladdtarmen funderar på o.....satan kaffet blir kallt. Vi har grymt dåligt med pengar i kassan har ni några tips på hur vi ska förbättra kassan.
En ide är ju som Arvidsjaur gjort köpt en nato-Hägglundare med diselmotor.

Drar en ATV med band bätte än en skoter.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Nu börgar det dra i sladdtarmen funderar på o.....satan kaffet blir kallt. Vi har grymt dåligt med pengar i kassan har ni några tips på hur vi ska förbättra kassan.
En ide är ju som Arvidsjaur gjort köpt en nato-Hägglundare med diselmotor.

Drar en ATV med band bätte än en skoter.
Om ni har dåligt i kassan så köper man en natovagn för 150-200 tkr eller? ;-)

En fyrhjuling med band drar bättre än en skoter, men det går inte att åka lika fort...
En skoter kan man ju åka 30 kanske 40 med ibland om det är fint...
Det är ungefär maxhastighet för en hjulning med band...

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Det får vi betald av några turistföretagare som kommer o använda den i sin verksamhet.
Man sladdar ju inte i högre hastighet än 20-30km/h

Ledracern

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
35
Boden
Lite dålig aktivitet det var här, hoppas det är för att ni är ute och trampar/sladdar. Var själv ute hela dagen igår och trampade upp leden Balsjö-Näsmark-Bjurholm ungefär 3-4 meter brett. Ca 50cm kallsnö. Hoppas bara det hinnar frysa på innan det kommer mer snö så då tror jag man kan få en ganska bra botten innan man rostar av sladden.
Hur ser snö/led läget ut annars??

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Lite dålig aktivitet det var här, hoppas det är för att ni är ute och trampar/sladdar. Var själv ute hela dagen igår och trampade upp leden Balsjö-Näsmark-Bjurholm ungefär 3-4 meter brett. Ca 50cm kallsnö. Hoppas bara det hinnar frysa på innan det kommer mer snö så då tror jag man kan få en ganska bra botten innan man rostar av sladden.
Hur ser snö/led läget ut annars??
Det ser bra ut höjdmässigt. Dock är det pudersnö i stora lass. VI har väl nånstans mellan 70-90 cm snö just nu. Skulle ha varit ut ikväll men skoternyckeln till klubbens skoter är inlåst.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Är det någon som provat bandsatts på en 4hjulsdriven pickup såg på youtob att dom sätter på sånnapå pickisarna i usa Canada.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Här är ett exempel ://www.youtube.com/watch? v=4IzllNl-Fdk
Han ska bo i söderhamn någon som vet vart man får tag på honom.

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Upp med lite bilder och filmer på lite sladdande nu.

Tycker det ser så gemytligt ut med folk som är ute och sladdar.

Edit: Audin var riktigt cool!

[video=youtube;4IzllNl-Fdk]http://www.youtube.com/watch?v=4IzllNl-Fdk[/video]