Är det ngn som testat denna sladd? Ser bra ut men det gäller nog at tspåren är hyfsat preparerade innan för den ser ju lite tung ut.
Dom "Moderna" sladdarna fungerar inte bara på skidspår, jag tycker att på en led med mindre trafik och där trafiken är koncentrerad till veckosluten (Långleder), så fungerar dessa otroligt bra, framförallt i kombination med en kladdruille/platta. Men på en Tätortsled med mycket trafik, då är dom mindre bra.Nä, tacka vet jag aggresiva sladdar som hyvlar av pucklarna och drar med sig en hel del snö. Däremot tror jag mer på de moderna sladdarna, då det handlar om skidspår, där det inte är lika noga att få bort "pucklar".
Ställer mig också väldigt frågande till de moderna sladdarna då det fryser på? Det är ju så få stål/blad som kan riva lös snö! Då funkar nog en armerings-sladd bättre!
Snow-Tracen är min, kombisladden är klubbens och snowmowern är min brors. Det är första turen jag är ute med den så jag vet inte än hur det går i sämre före, det kan vara lite svårt att sikta dit man vill då sladdarna håller i mot när man försöker svänga märkte jag i alla fall.ScottMarcus Vilket fint ekipage ni har. Är det klubben som äger Snow Trac'n också? Hur går den i lite sämre före? Vad är det för motor ovh vad är förbrukningen?
Hej, har precis kommit hem efter en dylik operationJag sladdar i klubben o har svårt att få bort det vi kallar för "tvättbrädegupp" efter en långraka som går i tät skog. Det blir alltid samma fenomen där, med små gupp 1 meter i mellan hela vägen. Vilken typ av sladd är bäst att hålla efter en sådan led??