Nu har man bestämt sig föratt trimma 377:an så att den går hårdare än orginal då orginalet är väldigt slö
som sagt kom med tips hur man kan få den att gå bättre och hårdare. Variator fix godtages gärna.
Nu har man bestämt sig föratt trimma 377:an så att den går hårdare än orginal då orginalet är väldigt slösom sagt kom med tips hur man kan få den att gå bättre och hårdare. Variator fix godtages gärna.
Sitter redan dubbla förgasare i den men det som ska göras på den är: Öppna filter, dubbla pipor, boostbottle, plana topp och porta cylindrarna.Vad har du för mål me motorn?, visst går den att trimma till säkert 50hk men den kommer inte att hålla så bra för dig. En sån motor kräver mycke av sin ägare, först kundskap att bygga den och sen underlålla den med rätt bränsleluftblandning och service.
Men som "bondtrim" så kan man lyfta cylindrarna me dubbla cylinderfotspackningar.
Plana topparna, 0.2 + tjockleken på cylinderfotspackningen
Montera dubblaförgasare, ta insug från SS.
OBS räkna inte me att du blir nått monster nu, kanske ökar 5hk i toppeffekt.
De bästa är nog att sälja den och försöka köpa en större motor, 503 från nån Blizzard 5500 eller Lynx3300, då har du redan 50hk+ att börja med och som håller...
Vad tror du att du kommer att få för effekt ??Sitter redan dubbla förgasare i den men det som ska göras på den är: Öppna filter, dubbla pipor, boostbottle, plana topp och porta cylindrarna.
ObS! Går det att göra något med tändningen för att få den att gå hårdare??
Bra svar! vad tror du att du vinner på de??Köra utan huv och ta bort fläkten.
Dock gäller det att du har bra med fart i grejorna för att det inte ska värmenypa.
Seriöst svar ! :stupid::stupid::stupid::stupid:Köra utan huv och ta bort fläkten.
Dock gäller det att du har bra med fart i grejorna för att det inte ska värmenypa.
Jo du måste ta bort lika mycke som du lägger dit, ibland kan man ta lite till MEN vissa motorer så får man inte höja kompet på, kan vara så att man måste sänka kompet för att motorn ska funka....Har jag förstått detta rätt? Om man lägger dubbla cylinderfotspackningar ska man då plana toppen lika mycket som en av packningarna?