Viper - bra eller anus ?
Vad finns det för, för och nackdelar med dessa vackra skapelser ?
Har själv inte hört ngt spec om dem ?
enda ja vet är att föregångaren "SXR" får problem med hållbarheten på kedjan när dom trimmas hårt ?
Vad finns det för, för och nackdelar med dessa vackra skapelser ?
Har själv inte hört ngt spec om dem ? enda ja vet är att föregångaren "SXR" får problem med hållbarheten på kedjan när dom trimmas hårt?
Jag vet inte hur det är på dom tidigare årsmodeller. Men på Viper Er är Back,Elstart och kompass och med detta väger den ca:12Kg mer tro ja det var än vanliga Viper Sx. Vet inte om det finns vanliga me back utan tror det bara finns Er modellen och då får du elstart. Om ja väljer att köpa en TUNG trippel så bryr ja mej inte om ca:12Kg mer el mindre. Men det är jag det.Det med backen kan jag hålla med föregående talare om.
Men att dra snöre?... Elstart väger, både startmotor och batteri. Däremot så är Vipern bland dom mest lättdragna skotrar jag testat så det är inget man skall skrämmas av.
Som många innan har skrivit så är det en snygg, pålitlig, rolig och rapp maskin.
Jag blev väldigt överraskad över min när jag provade den första gången, bra gassvar och duglig toppfart. Dämparna funkar alldeles tillräckligt bra för mig. Än är det för lite snö för att jag skall kunna säga något om körning utanför leden.
Det enda jag stör mig på är att skotern reser så fort man petar lite på gasen, men det kan väl bero på att jag är fet = bakåtvikt
Du skall kunna klämma in en me 8 kuggars drivhjul..Låter ju som ett skottsäkert köp näst intill
Man är ju som alltid sugen på å byta skoter fast de blir inte i år utan det får vänta ngn säsong till...
Av allt man läser å hör så vågar man ju nästan inte köpa BRP pga av alla motorras man hör talas om å jänke skotrarna äre ju lite si å så med kvaliten i vissa pryttlar....
Man kanske skulle rikta in sig på en Viper då !
Hur äre förresten med kamhöjd på dom ? man får väl aldrig in 44mm ?
Back fanns bara på ER modellen som du säger. Det jag menade med min post var att Vipern är extremt lättdragen så jag anser att man inte behöver elstarten.Jag vet inte hur det är på dom tidigare årsmodeller. Men på Viper Er är Back,Elstart och kompass och med detta väger den ca:12Kg mer tro ja det var än vanliga Viper Sx. Vet inte om det finns vanliga me back utan tror det bara finns Er modellen och då får du elstart. Om ja väljer att köpa en TUNG trippel så bryr ja mej inte om ca:12Kg mer el mindre. Men det är jag det.
Vipern är en grym skoter. Enormt lätt körd och när dom säger att den går dåligt i lössnö så är de myt. 38 eller 44as matta non-slip och den går hur fint som helst i lössnö.Låter ju som ett skottsäkert köp näst intill
Man är ju som alltid sugen på å byta skoter fast de blir inte i år utan det får vänta ngn säsong till...
Av allt man läser å hör så vågar man ju nästan inte köpa BRP pga av alla motorras man hör talas om å jänke skotrarna äre ju lite si å så med kvaliten i vissa pryttlar....
Man kanske skulle rikta in sig på en Viper då !
Hur äre förresten med kamhöjd på dom ? man får väl aldrig in 44mm ?
Nej, det är inte en myt. Inte ens i närheten av en myt. En polare hade en sån för två vintrar sen med no-slip och 38 mm Ripsaw och den gick absolut inte i snö.Enormt lätt körd och när dom säger att den går dåligt i lössnö så är de myt. 38 eller 44as matta non-slip och den går hur fint som helst i lössnö.