Tjenare. Är så att jag är ny på detta med skotrar och har precis köpt min första en sno pro f5 04. Och med detta kommer ju massa nya fråger upp för mig Har de uppe i stugan så kör ca 50mil per år max! Och kör på leder och lös snö väldigt blandat. Skotern körs dock med på leder i normal fart och belastning
Men till skotern.
Har varit uppe och prov kört de mm efter som jag köpte den i sommras och kunde inte testa den riktigt då. Skotern går som ett skott och inga miss ljud eller något dämpare mm funkar klockrent. Bra rem och fina slides mm. Svarar på gasen perfekt och ser inga mekansiska fel eller missljud
Men vad ska jag tänka på nu med de mekansiska för de ska hålla och inte krånga för mig. Detta med kejda som många byter mm när ska detta göras och vad är de för kedja? är de i bromshuset som de menas?
Variator vikter mm när märker jag att dom behövs byttas?
Har öppnat och kollat cylindrar och kolvar och är mycket fint inga revor eller fel.
Ska tillläggas att han som haft skotern innan har inte haft den inlämnad på service utan gjort detta själv. Den har gått 476,5mil på leder. Och varit igång 163.5 timmar motorn.
Skulle vara mycket tacksam vad man bör tänka på och vad som ska kontrolleras med mellanrum.
Mvh niklas
Men till skotern.
Har varit uppe och prov kört de mm efter som jag köpte den i sommras och kunde inte testa den riktigt då. Skotern går som ett skott och inga miss ljud eller något dämpare mm funkar klockrent. Bra rem och fina slides mm. Svarar på gasen perfekt och ser inga mekansiska fel eller missljud
Men vad ska jag tänka på nu med de mekansiska för de ska hålla och inte krånga för mig. Detta med kejda som många byter mm när ska detta göras och vad är de för kedja? är de i bromshuset som de menas?
Variator vikter mm när märker jag att dom behövs byttas?
Har öppnat och kollat cylindrar och kolvar och är mycket fint inga revor eller fel.
Ska tillläggas att han som haft skotern innan har inte haft den inlämnad på service utan gjort detta själv. Den har gått 476,5mil på leder. Och varit igång 163.5 timmar motorn.
Skulle vara mycket tacksam vad man bör tänka på och vad som ska kontrolleras med mellanrum.
Mvh niklas