Big pipe dör efter 15min, kolvar=havererade orsak 95 oktan?

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Exakt sådär såg mina kolvar ut när det vart läkage på oljebehållaren så den gick utan olja på min gamla polaris
 

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
Kan ju ha drömt men ska inte x/ho motorn ha ett kryss ingjutet på toppen?
Typ mitt på nånstans eller är det så på alla 670? Har iallafall de på min HO-99
jo har också för mig att det ska vara så. en kompis till mig hade en mxz 670x och det var ett x ingjutet i toppen! :)
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
2stroke: Okej, får kolla upp de där med x:et, tar ett kort senare idag när jag kommer hem, så kan vi ju se hur det ligger till, konstigt nog hittade inte jag något x...:hmmmm2: Den ska synas ganska bra va?
Lynxarna har släppt in en liten indy i fällan, så snart är det inget kvar av den :beer:
Såg även och konstigt grej igår, det sitter ett bensin filter på oljeslange, de ska det väll endå inte göra? :argh:
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
De brukar sitta ett filter på oljeslangen...
hm,okej...men är det inte stor chans att filtret täpps igen?
Första gången jag hittar ett sånt där filter =S
Hm, blir till att forstätta hitta fel. :mad:
Vill bara hitta vad som orsakat haveriet, så det inte händer samma sak igen.
 
25 feb 2009
28
0
1
Stöde
Jag kan nästan garantera att den har börjat spika när du kört på 95-oktan! För att vara säker på att allt som har med bensin och smörjning att göra ska du alltid köra på minst 98-oktan. för då spikar inte grejjerna om du inte har nått extremt trimmat monster elr nått sånt..Har varit med om att skotern spikat(inte min dock). och kolvarna är inte fräsch efter en sånn tur. Och angående cdi:n så kan du åka till en återförsäljare och få värden på cdi:n och sen är det bara att mäta upp och kolla så det stämmer, och gör det inte det så är det bara att öppna börsen för nyköp av cdi.
MVH staffan