Jag har en yamaha sm 300 som jag tog bort förgasaren på och såg att insuget inte var helt jämt utan de var nå små kanter som stack ner. Nu undrar jag om man kan ta bort dom?
Jag tror så här:
Dom har inte stoppat dit dom där för att dom tyckte att dom såg snygg ut utan dom har en funktion..
Jag ärvde min brorsas gamla sm 340 som han hade portat själv och den gick bara bättre efter portningen och inte har det spruckit nån kolvringVad tror du att det kommer att ge, lite rappare på gasen???
Jag tror så här:
Dom har inte stoppat dit dom där för att dom tyckte att dom såg snygg ut utan dom har en funktion..
Vad jag tror så om du tar bort dom där så får du mer problem därför att....
För det första så hoppas jag att du lyfter av cylinder innan du börjar att slipa i den annars så har du ett ras på engång..
Men om du nu ska lyfta av cylinder så kommer du då att montera ihop me nya packningar eller stoppar du dit beggade??
Säker så kör du me dom gammla och skapar dig då problem genom att du inte får det helt tätt...=motor ras
Men om du nu stoppar dit nya packningar och monterar du tillbaka cylindern så kan du lyckas med att bryta av en kolvring, SKIT! säger du och kastar bort den avbrytna ringen och trycker tillbaka cylinder me nya packningar....
Så nu har du "porta" din cylinder till det sämre kan man säga..
Låt cyllen bara vara, den kommer aldrig bli så bra som du tror....