Få ingen soppa!!!

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Har en Formula Mx -87.
Har nyss haft en fin brand i den..
Har bytt ut ALLA slangar som smälte.
Men nu verka den int få den soppa som den ska..Jag prima den å den starta direkt.Men gå ju bara på den lilla soppa då.
Kan d vara nå fel på bränslepumpen??
Kan den bara sitta åt ett håll.
ALLA slangar ä satt rätt.(kollat schema)
Måste vara nått me att den ej får soppa som den ska.

ALLA tips ä välkommet..

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Har haft isär den nu..Men verka int vara nå skada där..Jag blåser i infarten å det ä då inget stopp där iaf

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Har även försökt blåsa i slangar till förgasare..Men d ä stopp där..Vet ej om man kan blåsa där med resultat..*s*

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Har även försökt blåsa i slangar till förgasare..Men d ä stopp där..Vet ej om man kan blåsa där med resultat..*s*
Flottörerna stänger ju i förgasaren om husen är fulla, så det går nog inte att blåsa där utan att du plockar bort flottörhuset så att flottörerna öppnar

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Hade problem me flottören tidigare..Slog ej igen som den skulle..Så fick för mycke soppa då..Men nu ä den fixad å få inegn soppa istället

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Har även nu kolla en sak..Jag suger på ena förgasaren får soppa att komma upp--Men andra förgasaren händer nada..????

HJÄLP annars åker skoter på skroten snart..*s*

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
ja d ska dom vara eftersom vi laga ena..Men kan vara skit i den andra ändå..Ska kolla upp d när skoter ha tina upp.Måste ju nästan vara d eftersom jag ej får någon reaktion från den..???????????

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Jag plcka isär fgasaren å d va skit i den..Blåste sen i slangen å då gick d mycke bättre..Ska sätta ihop den imorgon å testa igen..

Davidowich

Medlem
31 mar 2008
34
1
1
Bredsel
Förmodligen är jag väl ute och cyklar i vanlig ordning, men efter samma problem med tre olika skotrar samma vinter (inte att dom brunnit, men dom fick ingen soppa) måste jag ändå försäkra mig om att du kollat att slangen i tanken sitter fast på "genomföringsnippeln" genom tankväggen.
Blås bakvägen, bubblar det är det ok, pyser det är det bara att ta fram pimpelspöt :)

Micke_76

Medlem
26 dec 2008
38
0
1
Tack för all hjälp...D va ju skiten i förgasaren som gjort allt.Nu funkar den som bara den..Går som en raket..*lol*

Slangen till tank va d första jag titta på faktiskt..*s*