erfarenhet av mbrp slutburk till lynx?

joooelbitar

Medlem
4 jan 2009
12
0
1
luleå
Kontaktade pds ab idag ang en burk till en rave 800 re-09 och de sa att de säljer ens standardburk som bla. passar till skidoo 800xp och att mbrp ej tillverkar till lynx. Han sa att han hört av kunder att de passar till lynx 800 modeller men att han ej kunde garantera nåt. Nån av er som har nån erfarenhet av detta alt. andra fabrikat som ni kan rekommendera?

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Jag har köpt 2 burkar å är skit nöjd!!
Dom är dyno testad!!

Senast redigerad av en moderator:

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
vet faktiskt inte vad firman heter!!
Han ja har prata med heter henrik!!
Får man mail därifrån så står det Robert Öster!

sök på RE-X på blocket får du fram han å bild på dämparen!!

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
Inte än:rolleyes: har bara en 07:a än:(
Är Skit nöjd!!
Har även haft en till Sdi som han gjort funkade skit bra!!

Hade en speedtech först till Sdi:n brände 2st tempgivare:bawling: å dom brydde sig inte nå kom bara med dumma bortförklaringar!!! Å de såg ut som ett gäng svetskurs elever hade gjort dom!! Så speedtech ska du absolut inte köpa låter mer å går sämre!!!

joooelbitar

Medlem
4 jan 2009
12
0
1
luleå
okej, då kanske man beställer en därifrån. frågan är bara om man ska ta den tysta eller den som låter lite mer...man vill ju inte låta som en arctic med speedtech burk....vilken kör du med?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Nya lättviktsburkar till XP och RE-X 2008-2009. Två ljudnivåer finns. Lägre ljudnivå än dom flesta andra slutburkar med den tystare modellen. Väger endast 1,9kg. Orginal väger 7,1kg. Ingen effektförlust.
Skönt ljud utan att låta för mycket.

Pris: 1950kr för en som passar alla xp och re-x modeller med 800R power T.E.K

Kör oxå med den burken, funkar kanon. Rekomenderas starkt.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
SpeedTech...

Hade en SpeedTech först till SDI'n brände 2 st tempgivare :bawling:
å dom brydde sig inte nå kom bara med dumma bortförklaringar !!!
Å de såg ut som ett gäng svetskurs elever hade gjort dem !!
SpeedTech ska du absolut inte köpa låter mer å går sämre !!!
Detta med kvalitén/finishen på SpeedTech burkarna känner jag igen...
...Jag har säkert sett ca 15 st och alla har sett för jävliga ut rent ut sagt :eek:

Jag hade aldrig betalt så mycket som de begär för det dåliga arbete de begär för deras burkar.

.

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
Ser att det finns ett visst motstånd mot Speedtech burkar här.....

Kan hålla med om att de är lite skrikiga då jag själv har en på lynxen. Men kan dock inte hålla med om att de ser så värst dåliga ut (svetsar,finish osv..) Min är då redigt gjord på alla punkter och någon större effektminskning har jag inte heller riktigt märkt av.

Nu pratar jag för min maskin då det kan skilja mycket från skoter till skoter...