Jag skulle då säga orginal.Variatorrem Original eller pirat?
Jag har alltid kört med originalrem men nu undrar om det finns någon piratrem som är minst lika bra eller bättre. eller är det bästa allternativt o köpa en Originalrem för 794kr av Bengans?
kan inte annat än hålla med. min ultimax 3 som jag körde på förra säsongen håll då längre än 3211115 som kostar ca: 1800:- var ju inte helt fel att den kostade 350kr heller.ultimax 3 och ultimax XS
båda mycket bra remmar enligt mig iaf
Att ens fundera på att använda ultimax remmar är som att svära i kyrkan.
Kör på orginal! Se bara till att köra in dom ordentligt.
jag säger att de kvittar , har aldrig kört av ngn rem varken pirat eller org , 2 ggr har en tråd kommit ut (en pirat gates och en org) i övrigt har jag alltid bytt dom när dom blivit för smala ....
min första orginalrem började att fransa upp sig efter 67 mil (hade kanske kunnat gåt 20-30 till om man äldat lite på den). var in till min åf å sa att jag skulle ha en ny för att en rem som kostar nästan 2000kr ska då hålla mer än det. fick en ny rem den höll ca 80-90 mil innan den börjat fransa upp sig. smällde dit en ultimax 3 rem för 350kr från usa och tog det lungt någon kilometer och sen körde jag som vanligt. den remmen såg fortfarande ut som ny i sommras och då hade jag väl kör ca 90-100 mil på den.Att ens fundera på att använda ultimax remmar är som att svära i kyrkan.
håller inte med. jag tycker ultimax xs fungerar mycket bra! den slirar mindre mellan skivorna än orginalremmen och bygger mindre värme.Att ens fundera på att använda ultimax remmar är som att svära i kyrkan.
ja o den går ju att köpa av Bengansmotor för 794kr så det får nog bli en Original jag har ju varit ganska nöjd med det innan. Men det är ju intressant o höra vad andra tycker om olika remmar.Arctic orginal rem går på 995 och funkar hur bra som helst.
okej. på vår lokala åf kostar org remmen 995 :bawling:ja o den går ju att köpa av Bengansmotor för 794kr så det får nog bli en Original jag har ju varit ganska nöjd med det innan. Men det är ju intressant o höra vad andra tycker om olika remmar.