Pro x 440 2003 konsoll

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag har en xr 800 och jag fick ingen konsoll med som jag kan ha till den lilla tanken, kan någon tipsa mig om var jag ska leta för att hitta en, en ny känns lite dyr att köpa.

tacksam för svar, antingen via PM eller tråd, spelar ingen roll.

obs detta är ingen köpes annons, jag vill enbart ha tips om var jag ska leta för att hitta en.

tack.

Simon_A

Välkänd medlem
14 nov 2007
100
0
6
Borlänge
Har du kollat vad en ny kostar? När jag gjorde tvärtom och satt på stor tank på min 440 så köpte jag en konsol från en xr 800, och den betalade jag inte mer än några hundra för!

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag har kollat, ny kostar 1600kr och jag tycker inte att det är värt det då det endast är kosmetiskt, men skulle vara kul att sätta dit en sån,

jag ska prova köra med lilltanken ett tAG FÖR man verkar sitta skönare när man har det. 1 dec närmare styret. har det rätt uppvinklat med.

R

Robin

Finns att beställa som OEM part på div amerikanska sidor för en betydligt billigare slant. Miss minner jag mig inte helt fel så kostade edge konsollen kring 40-50 dollar vilket xr 440 konsollen också bör ligga ikring.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
hur kan den säljas som oem billigare än polaris egna dvs OEM? har du nån sida att tipsa om? skulle vara kul att få det snyggt!

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Finns att beställa som OEM part på div amerikanska sidor för en betydligt billigare slant. Miss minner jag mig inte helt fel så kostade edge konsollen kring 40-50 dollar vilket xr 440 konsollen också bör ligga ikring.

ok, i sverige går den iaf på dryga 1600.

110dollar är ju betydligt billigare

R

Robin

ok, i sverige går den iaf på dryga 1600.

110dollar är ju betydligt billigare
Under 1000lappen, bortsett från frakt, plus risken att åka på tull och moms.
Dvs lika att köpa en ny från ÅF.

Alternativt byt bort din nuvarande konsoll mot en 440i konsoll, finns säkerligen någon åkare ute i landet som vill ha större tank på sin 440.

Jag ser ingen större fördel med att ha större tanken. Dynan kommer längre bak och man klarar sig gott på 20L i tanken plus en 5-10L extra soppa fastspännt på chassit.
Har än så länge aldrig behövt tanka mer än en gång (dvs fylla på den extra soppa jag tagit med mig) av de turer jag tagit med min Xr och då har det ändå handlat om 5timmars körningar.
Tänker man efter så är det sällan man kommer hem med helt tom tank på vanliga std skotrar, oftast har man kvar 1/4 till 2/4 tank kvar vilket betyder kring 20L förbrukad soppa.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
fortfarande ingen som vet var jag kan få tag på en konsoll från en pro x med lilla tanken? vill gärna ha en och slippa gapet som är mellan tank och konsoll just nu!

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag vet en som har en!

men den ska monteras på fredag! :p

Men det måste ju finnas såna konsoller, med tanke på att så många byter till stora tanken?
Kolla runt på annonser på olika maskiner där dom bytt till stor tank och kontakta dem o hör om konsollen till lilltanken är kvar då? :)

R

Robin

Varför inte bara göra en täckplatta i svart plast och nita fast över hålet?