Konstigt ljud från Polaris Fusion 600?

Stuntis

Ny medlem
10 jun 2008
4
0
1
Hej, som sagt så kommer det missljud från min Fusion endel från bogien eller från variatorn? Detta ljud hörs oftast när man kör i gupp och på ojämnheter samt när man accelererar, vad kan felet vara? tacksam för hjälp!

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
du måste nog utveckla mer hur det låter för att vi ska ena kunna gissa på nånting.

Stuntis

Ny medlem
10 jun 2008
4
0
1
hmm.. svårt att förklara men det låter inte metalliskt, sen så är det som något knäppande ljud:hmmmm2: Kan det vara variatorn som det är fel på, har hört att den är ganska opålitlig på Fusion modellerna. Remmen börjar ochså bli relativt sliten men det har väll inget med sammanhanget att göra.

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Om remmen börjar bli sliten så kan det mycket väl vara problemet, testa och byt.

Att variatorerna på fusion skulle vara opålitliga tror jag inte på.
Finns många fler Polarismodeller med samma variatorer.

Men beskriv gärna felet lite utförligare.

/Jörgen

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
att variatorn är opålitlig skriver jag under på
mina bussningar och innerskiva tog slut e ca 300 mil
variatorn på kompisens dragon 07 rasade oxo efter lite mindre mil

det började med att den inte släppte remmen helt när man stannade, fjädern ville inte trycka isär primären helt när den var kall

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Märk att din kompis skoter är en dragon och inte fusion:laugh:

Just att skivorna mattas är nog inte fusion´s fel. Variatorn sitter på många fler modeller.

Däremot kanske viktuppsättningen med fjädrar och allt därtill leder till dessa brister, vad vet jag.

Men jag har aldrig hört talas om detta felet förrän nu.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hej, som sagt så kommer det missljud från min Fusion endel från bogien eller från variatorn? Detta ljud hörs oftast när man kör i gupp och på ojämnheter samt när man accelererar, vad kan felet vara? tacksam för hjälp!
Kanske drivaxellager...

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Ljud "knäppningar" i gupp och gaspådrag kan lika gärna vara att mattan kuggar över å behövs spännas eller kedja drev som behövs spännas