sekundärvariator fjäder zr

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
Skruvade isär sekundärvariatorn och gjorde rent den, Kollade sen på sprängskissen och såg att de ska sitta en fjäder mellan skivorna , men satt ingen på min:hmmmm: och undrar om de ska vara så? är de nå spec jag ska tänka på när jag plockar ihop den?

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Du ska absolut ha en fjäder.
Det är pga av avsaknaden av den du har haft dina problem.
Han som sålt skotern till dig har lurat dig, låt han fixa en fjäder eller så ska köpet gå tillbaka.

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
Du ska absolut ha en fjäder.
Det är pga av avsaknaden av den du har haft dina problem.
Han som sålt skotern till dig har lurat dig, låt han fixa en fjäder eller så ska köpet gå tillbaka.
Okej tack för snabbt svar. Blir nog och köpa en ny fjäder var 1 år sen jag köpte den så. är de nå jag ska tänka på när jag plockar ihop den igen

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Låt nån skotervan, helst arctickunnig kolla över din skoter. Fattas sekundärfjädern så är det inte omöjligt att andra grejor på din skoter är bristfälliga.

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
aha, pust. Trodde du menade sekundärfjädern. funderade ett tag om allt stod rätt till.
Det där är shimsen mellan skivorna som bestämmer hur långt upp remmen ligger vid start.

Man kan ta bort nått eller några för att få lite bättre remspänning, men en ska alltid vara kvar.

zr_600

Aktiv medlem
31 dec 2007
80
0
6
aha, pust. Trodde du menade sekundärfjädern. funderade ett tag om allt stod rätt till.
Det där är shimsen mellan skivorna som bestämmer hur långt upp remmen ligger vid start.

Man kan ta bort nått eller några för att få lite bättre remspänning, men en ska alltid vara kvar.
Hehe anade att du trodde de :) okej såg de nu tyckte de såg ut som en fjäder först,ligger 3st där nu.