Holzmann attac eller tempaflow ?

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hejsan har en ski-doo rev 440 -04 som e bra bestyckad nu för havsnivå (GÅR BRA). Var även till äkäslompolo å körde i +0,5 till -20 grader 700 möh högst uppe på fjället.. Men skall eventuellt till riksgränsen i mars, det är ju många MÖH där så jag undrar om jag eventuellt skulle skaffa något av ovan nämnda kompensatorer ? Vilken rekommenderar ni ? Åker i fjällen 2ggr per år max ! Och är dom här bra att göras med ? ---> http://www.gobigparts.com/ <----

R

Robin

Helt klart Holtzman ATACC då installationen är väldigt snarlik, kostar inte många kronor mer än TempaFlow och sköter dessutom allt helt automatiskt.

Att du sällan åker upp till fjällen osv spelar ingen större roll då ATACC justerar så du alltid har rätt bestyckning oavsett höjd/temp i en väldig stor skala.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ja jysst så, hmm njaa det lutar mot en attack men dom är dock 67 Dollar dyrare än tempaflow. Men Förstås går ju dom där sakerna att sätta på nästa maskin ochså kanske..

R

Robin

Ja jysst så, hmm njaa det lutar mot en attack men dom är dock 67 Dollar dyrare än tempaflow. Men Förstås går ju dom där sakerna att sätta på nästa maskin ochså kanske..
Precis, helt klart värd varenda lilla krona extra det kostar.
Missnöjd lär du inte bli.

R

Robin

Ok ja litar på dig ja tar en sån :p
Du kommer nog bli nöjd, jag har inte hört något ont om ATACC över huvudtaget.

Körde själv med VariFlow på bygget när jag hade en IQ 440 motor i.
Vist funkade det också skitbra men nu i efterhand hade jag hellre valt ATACC för att kunna skita helt och hållet i bestyckningen.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Håller med där, jag hade en Tempa flow på min rev440 -04, funkade väldigt bra men om jag skulle fixa en igen så hade jag valt ATACC just pga att man inte skall behöva röra den när det är injusterat.

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Om man är en liten hårding så finns det en fördel med Tempa Flow om man jämför den med ATTAC:en. Man kan ju justera höjdkopenseringen manuellt, Dvs. om man kör på havsnivå och tycker att den går lite fett kan man ställa den för ..låt säga 300m över havet och vips går den snålare.
Kan vara nått att tänka på om man inte orkar bestycka in helt perfekt.
Har för övrigt 1 Tempa Flow kit hemma..över.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Tack för infon om Förgasarn gulingen. Jo exc det ligger en del i vad du säger, går ju att snåla till ifal om. :)

GG 28

Välkänd medlem
23 aug 2008
318
0
16
Finns det någon bra beskrivning på svenska till Attac med bilder?Finns det någon Åf i Sverige?