Lynx powertek 800 -08 misständer. HJÄLP

johansson_

Medlem
2 feb 2008
12
0
1
skellefteå
någon som vet?
Den misstäder tvärt då man drar full gas.. sen går den rent ända tills man pressa fullt en liten stund då missar han vid maxvarv.. ibland mer, ibland mindre..

Går kanon annars.:evil:

Förresten, hur mkt 2-taktsolja bör den ta? tycker den slukar i sig rätt så mkt!!

är jättetacksam för svar!!!!

Lynx 800 powertek -08:rock:

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1
de är inte så den går in i varv stoppen? jo dom verkar ta en heldel olja.

B

Biosteel

kanske nånting somd in åf ska kika upp eftersom du bör ha garanti kvar ?

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
har en likadan med samma fel + lite till:mad: inte alls nöjd med hur den går känns slö och orkeslös tappar varv och dummar sig .....har du gjort nå åt din? min är ner drevad 1kugg och 44matta

johansson_

Medlem
2 feb 2008
12
0
1
skellefteå
har en likadan med samma fel + lite till:mad: inte alls nöjd med hur den går känns slö och orkeslös tappar varv och dummar sig .....har du gjort nå åt din? min är ner drevad 1kugg och 44matta
Min är nerdrevad, inget annat.

Jag är jättenöjd me min annars, går som ett skott.

kan det va nått me bränsle? eller att jag har bytt 2t-olja?:hmmmm:

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Vad kör ni på för soppa? Dessa motorer ska köras på 98 för att få full effekt, med 95 tappar dom 10-15 hk.

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1
OJJ!! de va som fan..

men de har ingenting me misständning att göra? eller?:hmmmm2:
varv stopen går in runt 8500 v/min. ja har varit å bromsat min re800 och den gav 140 hk vid första bromsningen och 152 då vid sista bromsningen. oljan ska inte ha något å göra med att den misständer. kolla bestykning på förgasarna.

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
varv stopen går in runt 8500 v/min. ja har varit å bromsat min re800 och den gav 140 hk vid första bromsningen och 152 då vid sista bromsningen. oljan ska inte ha något å göra med att den misständer. kolla bestykning på förgasarna.
vad fixade ni så den gick från 140-152?

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1
ok...vilken bestyckning kör du? org är väl 450 huvud och 17,5 låg eller? vad gjorde du med luftburken då? lite nyfiken ska bromsa min snart ja med:rolleyes:
470mj är väll org bestykning bestykadener till 440. ja de låterklokt att bromsa maskinen innan bestykning då vet man ju att de funkar. tar du i sär luftburken så ser du direkt vad som ska bort. svårt att skriva å förklara men du du behöver bara dra bort en plast bit.

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
470mj är väll org bestykning bestykadener till 440. ja de låterklokt att bromsa maskinen innan bestykning då vet man ju att de funkar. tar du i sär luftburken så ser du direkt vad som ska bort. svårt att skriva å förklara men du du behöver bara dra bort en plast bit.
ok ska kolla.... ringde en åf och han påstod att det var 450 huvud på re800....låter nästan stort det......:hmmmm:

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1
ok ska kolla.... ringde en åf och han påstod att det var 450 huvud på re800....låter nästan stort det......:hmmmm:

ja men nerevidkusten där du bor så behöverman väll större munstycken än vad vi behöver i norrlands inland så ja tro inte du ska gå ner så mycke till i bestykning uttan att vara noga å kolla stiften. har du kolla max varvet på din än? de är inte så att motor lampan blinkar då den börjara misstända?

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
ja men nerevidkusten där du bor så behöverman väll större munstycken än vad vi behöver i norrlands inland så ja tro inte du ska gå ner så mycke till i bestykning uttan att vara noga å kolla stiften. har du kolla max varvet på din än? de är inte så att motor lampan blinkar då den börjara misstända?
,

den är såld i arvidsjaur och ja köpte den beg där uppe.max varven ligger på 8200-8300... men den tappar ca 1000-1200 varv när man trycker på. ingen lampa som lyser va ja har märkt.

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1
,

den är såld i arvidsjaur och ja köpte den beg där uppe.max varven ligger på 8200-8300... men den tappar ca 1000-1200 varv när man trycker på. ingen lampa som lyser va ja har märkt.
Okay. men kolla bestykningen s den inte är bestykad ner å skotern känner av att den börjar spika och där av att den börjara bludra.

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
har en kompis som hade en renegade 800 den misstände ibland och höll på så han lämnade in den, och dom höll nästan inte på att hitta felet men efter några dagar så såg dem att det var en kabel som gick genom styrhöjaren som det nött hål i och den låg och jordade lite så den misstände och tappade toppvarv