Blir skotern högre?

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
Hej!
Undrar om skotern blir högre baktill om jag flyttar fram dem markerade bultarna ett hål som ja markerat på bilden.
Tack på förhand:hello:

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Det nuvarande fästet ser ut ungefär såhär. I detta kan du möjligtvis nita fast en höjning i rostfritt stål som sänker fästhålen lite.

Nicobakker

Medlem
18 dec 2008
18
0
1
Kramfors
Om man höjer endast i chassiefästena bak så får man följdverkningar. Högre skidtryck och sämre fäste. Det spinner eftersom mattan har mer tryck bak men inte i framkant. Dessutom måste man spänna mattan hårdare, boggin fjädrar ojämt, dvs den fjädrar ner på bakre länken men inte på främre. Detta gör att mattan slackar mer eftersom det är när främre dämparen fjädrar som boggin trycks bakåt och sträcker upp mattan Jag borrade nytt hål i framkant för att sänka boggin fram också. Detta kompenserar så man kan sänka fästet bak lika mycket. Jag förlängde bakre boggilänken 5cm istället för att få längre fjädringsväg och sänkte boggin 4cm fram genom nya hål.

ekke30

Medlem
8 jan 2008
46
0
1
Avesta
Jag flyttade fram så som du menar på min gamla ZRT, å den kanske inte blev högre av det, men den kändes högre pga att den blev hårdare.