Starmotordrev Renegade 800 -05

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Har konstaterat att starmotordrevet rör sig ut mot primären när man tvärgasar. Antar att det beror på att fjädern mattats? Hur får man loss den? Kunde vid en snabbtitt inte lista ut hur man gör :hmmmm2:
Ska man byta fjäder eller prova schimsa??

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja jag tror oxå det är fjädern som blivit slö, jag hade precis samma problem med min summit 800 -05:a men jag fick det på garantin så jag vet ej hur man får bort grejerna dessvärre. På min summit bytte de ut fjädern. Mvh David

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Man tar lös låsringen och byter ut alla delar ink. pinjongdrevet, så åker det ej ut i startkransen mera.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
det är inte fjädern som e slut!

primär variatorn måste tas veck sen dra in hylsan sen ta bort lås ringen och sen ta bort allt! det man kan göra e att lägga brickor "chimsa" fjädern så den blir styvare! då skallrar den inte ut detta har jag gjort! men ska de göras ordentligt måste startmotorn lagras om eftersom att detta e felet enligt rotax!

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
det är inte fjädern som e slut!

primär variatorn måste tas veck sen dra in hylsan sen ta bort lås ringen och sen ta bort allt! det man kan göra e att lägga brickor "chimsa" fjädern så den blir styvare! då skallrar den inte ut detta har jag gjort! men ska de göras ordentligt måste startmotorn lagras om eftersom att detta e felet enligt rotax!
Hänger inte riktigt med. Vilken hylsa menar du?
Om man kikar på startmotorn "utifrån" så sitter det ju först nån sorts hylsa före fjädern och sen innanför fjädern sitter drevet. Hur får man bort hylsan och fjädern? Jag har inte sett nån låsring och hylsan går ju inte trycka in och vrida loss?

Varför måste man ta bort primärvariatorn?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja den där hylsan den ska skjutas bakåt mot drevet och då ser du låsringen den e som under hylsan! jag tar bort den för man får mer plats!
och fjädern går in i hylsan och du ska lägga små brickor i hylsan då blir fjädern styvare!
det räcker inte med att byta fjädern!;)