Märkesrasism/Fördomar

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Tänkte vi kunde ha en tråd om något som ligger många varmt om hjärtat.
kasta skit på andra märken...
dom flesta har ju åsikter om vilka märken(oftast det egna) som är bäst och sämst(resten)

naturligtvis skiljer det mellan ett märkes nya och gamla maskiner.
men kör hårt!

extra poäng till dom som kritiserar egna märket.

själv kör jag Yamaha som sällan är värst på något men är driftsäkrare än allt amerikanskt rappel.;)
 
E

ejwbegysv

Tänk på att vi ej tillåter :
"* Inget märkestjafs!" enligt forumreglerna
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
okej, tänkte man kunde ha en speciell tråd med lite skämtsam ton och glimten ögat.
många verkar gärna ta upp det lite här och där med då är det väl bättre i en speciell tråd?

men det är nog svår gränsdragning när det blir elakt.:hmmmm2:

om tråden heter just fördomar kan vi ventilera dom då?
 
B

Biosteel

ja ere pajkastning på yamaha som de handlar om så count me in haha =) :)
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Jag säger bara att jag skulle nog kunna äga vilket märke som helst faktiskt, tror inte nått skotermärke är just bättre än något annat av alla dessa olika modeller som finns där ute på marknaden, visst finns det brister på nån skoter men då finns det säkert nåt annat som den har som ingen annan är bättre på.
allt handlar bara om hur DU upplever en skoter och hur den passar DIN körstil etc =) jag har kört det mesta tror jag o det finns massvis med skotrar som jag skulle kunna tänka mig o det är av alla märken faftiskt.
just nu äger jag en gammal yamaha som jag även hänger på "nyare" skotrar med även i lössnö men då passar den juh just mig då, om nån annan hade tex provat den så kanske han tyck det va bara skit vem vet... summan av kardemumman är att ALLT beror på föraren och hur skotern blir behandlad.......
 
B

Biosteel

Jag säger bara att jag skulle nog kunna äga vilket märke som helst faktiskt, tror inte nått skotermärke är just bättre än något annat av alla dessa olika modeller som finns där ute på marknaden, visst finns det brister på nån skoter men då finns det säkert nåt annat som den har som ingen annan är bättre på.
allt handlar bara om hur DU upplever en skoter och hur den passar DIN körstil etc =) jag har kört det mesta tror jag o det finns massvis med skotrar som jag skulle kunna tänka mig o det är av alla märken faftiskt.
just nu äger jag en gammal yamaha som jag även hänger på "nyare" skotrar med även i lössnö men då passar den juh just mig då, om nån annan hade tex provat den så kanske han tyck det va bara skit vem vet... summan av kardemumman är att ALLT beror på föraren och hur skotern blir behandlad.......

vi ser de på din signatur :)
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Jag är inte så rutinerad då det gäller skotrar, men yamaha har jag nog aldrig gillat så mycket. Kollade nog på dom flesta andra märken innan jag köpte lynxen :D
 
Senast redigerad av en moderator:

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag fattar inte poängen vad vi ska göra men jag kan ju prova.

Knäckte boggien på min Yamma idag så nu blir skotern stående ett tag :(

Får se om man vågar försöka sig på att rycka igång Blizzen som går på en cylle ibland och tjuvdör när den vill. :)
 

cobrajet

Välkänd medlem
Yamaha vilket J...a skräp, jag är så jäkla missnöjd med detta mäke på skoter så fy F-N.
Idag har jag en Venture 500xl en 01:a som gått ca 230 mil det enda jag har gjort är att serva och köra, den pajjar helt enkelt INTE jag är grymt missnöjd.
Jag är så trött på Yamaha så att när jag får min 04:a Venture Viper 700 nu på Fredag så kommer jag att ångra mig;) för då får jag två skotrar som bara går och går:aetsch:

MVH
Cobrajet
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Yamaha vilket J...a skräp, jag är så jäkla missnöjd med detta mäke på skoter så fy F-N.
Idag har jag en Venture 500xl en 01:a som gått ca 230 mil det enda jag har gjort är att serva och köra, den pajjar helt enkelt INTE jag är grymt missnöjd.
Jag är så trött på Yamaha så att när jag får min 04:a Venture Viper 700 nu på Fredag så kommer jag att ångra mig;) för då får jag två skotrar som bara går och går:aetsch:

MVH
Cobrajet
Jag tycker synd om dig, jag är med i sanna klubb! Inte Yamaha-klubben då, utan "KUAS " Köra utan att skruva :beer: :rock:
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Ful,tung, katastrofalt dålig körställning, drar 4-5 liter milen oavsett körning,dålig i snö, dålig på led.

Vad pratar jag om ?

Indy 650, bonuspoäng till mig då :D