1050kr/st (inkl packningar, fjäder osv) betalade jag hos Piteå Motorslip när jag köpte maskinen min.
jaa okej, måste vänta har inte råd just nu...
1050kr/st (inkl packningar, fjäder osv) betalade jag hos Piteå Motorslip när jag köpte maskinen min.
Jag använde avfettningsmedel som vi har när vi tvättar bilen när jag rengjorde avgasportarna på F6an. Funka hur bra som helst.P.S vad gör jag bäst rent med för medel??
Du har då en väldigt okunnig ÅF.Har öppnat å kollat.Hittade 2st väldigt skitiga alu giljotiner.
pratade med ÅF å han hade aldrig hört talas om detta problem.Fanns heller ingen service bulletin på detta sa han.Han sa däremot att lyckas jag hitta en service bulletin där det står att åf ska stå för detta byte så lovade han att han skall ge mig ett par i rostfritt samt kontakta alla kunder han hade som också kan vara drabbad.Hittade jag inte bulletinen så kunde han inte göra nåt(han hittar inte den).Jag kunde beställa om jag ville sa han men tyckte jag bara skulle göra rent å sätta tebax dom.
Rätta mig om jag har fel, men inte är väl rostfritt magnetiskt?Lättast att kontrollera är att helt enkelt plocka bort ves porten och känna efter med en magnet (rostfria är magnetiskt/Alu är icket det).
Det antar jag då det är stål? Material egenskaper i olika metaller är inte min starkaste sida.Rätta mig om jag har fel, men inte är väl rostfritt magnetiskt?
Att någon varit där och skruvat borde ju inte vara något konstigt, själv tar jag då isär avgasportarna och rengör dem minst en gång per säsong! Hör väl till standard underhåll på en 2-taktareOk tack Robin! men är du 100% säker att alla rostfria har dom där uttagen på ovansidan?
Tycker nämligen det ser ut som att mina är bytta,för nån har då varit å tagit lös dom innan,syns på bultar att dom blivit skruvad på mycket,samt att packningarna var så fräsch,dock inte nu eftersom jag råkade riva sönder en.........