förlängning enduro 494.

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
Halloj. Till att börja med så har jag sökt här på forumet men inte hittat direkt de svar jag vill.

då till saken. jag fundera på att förlänga min enduro 494 -98. hade tänkt mig att köpa förlängarna som finns på stenmarsmaskin.se.
och då till min fundering. hur håller dessa förlängarna när man förlänger till 345. är det svårt att förlänga själv? jag är ganska skruv van så jag kan skruva ganska bra. men har aldrig förlängt boggien på en skoter. funkar dom bra i lössnö efter. märks stor skillnad. kan man fortfarande leka och köra på rullen och hoppa utan att man behöver oroasig för att dom ska vika sig?

tacksam för snabba svar:)

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag har köpt ett par på blåcket.se och dom är riktigt robusta. Kan inte tänka mig i min vildaste fantasi att dom ska vika sig. Men jag tror att jag måste svarva ett "rör" (tappade ordet) som man sätter mellan boggieskenorna där vändhjulen sitter orginal. Har inte förlängt än men självklart kommer det bli skillnad i lössnö, längre boggie = bättre bärighet. Eftersom att man inte förlänger så mycket så tror jag inte att det ska spela någon roll, köra på rullen hoppa osv. Titta min profil för att se bilder på förlängarna.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Tjenna! Finns de förlängare på stenmarksmaskin för 320 - 345? Eller passar de typ från 345 - 365?

TobbeP

Välkänd medlem
15 dec 2008
182
0
6
Det är inte alls svårt att förlänga själv, bara ta lös org mattsträckare och flytta över den, sen ev borra lite nya hål för förlängningsplåten.
I med nya mattan och justera in den.
Dom håller väldigt bra, spöade då min rave 670 94a hela förra vintern med sånna förlängare, däremot hade jag 2st mindre sprickor i boggieskenorna före som vart värre pga ökad påfrestning.

Tjenna! Finns de förlängare på stenmarksmaskin för 320 - 345? Eller passar de typ från 345 - 365?
http://rinab.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=16159

http://www.stenmarksmaskin.se/ShowProduct.aspx?prodid=12879

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
okeeej!:D Men om man gör egna så måste man vell göra avlånga hål för axeln till vändhjulen ochså?

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Om man förlänger den till 365, passar då förlängnings skenorna dom som är från 345 - 384:hmmmm2: Från stenmarksmaskin...
Eller blir de för långt med 365:hmmmm2:
Och tunnelförlängningen från stenmarksmaskin, passar den om den är 41,5cm bred invändigt:hmmmm2:

Last edited: