importera skoter - (BLEV LURAD)

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

POLISANMÄL GREJEN, RING IN OCH TJATA. HÅLLER PÅ FÖR FULLT OCH VI ÄR FANSKAPET PÅ SPÅREN.
jag vill inte strö salt i såren men exakt som ni gör nu har jag gjort. Jag tog fram namn, adress, dotters namn osv osv osv på den skojaren. Polisen kommer ha det klart om ca 2-3 år tyvärr. 2006 blev jag lurad och rättegången vart klar i somras. Så bara att hoppas att han har tillgångar osv osv så ni kan få igen pengarna. Räkna inte med nåra stålar inom närmsta tiden tyvärr.
Sanningen svider men är som sagt sanning. Lider med alla och vet vad ni går igenom.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

jag vill inte strö salt i såren men exakt som ni gör nu har jag gjort. Jag tog fram namn, adress, dotters namn osv osv osv på den skojaren. Polisen kommer ha det klart om ca 2-3 år tyvärr. 2006 blev jag lurad och rättegången vart klar i somras. Så bara att hoppas att han har tillgångar osv osv så ni kan få igen pengarna. Räkna inte med nåra stålar inom närmsta tiden tyvärr.
Sanningen svider men är som sagt sanning. Lider med alla och vet vad ni går igenom.
Tack för ditt medlidande, men det här är en lite större grej, har haft kontakt med ett flertal personer och nu när jag ringde till polisen visste de redan vad saken handlade om. Förhoppningsvis skulle saken bli så stor att det fick fart på det hela sa dem! Jag kommer iallafall inte ge mig! Inte Hajen8 A.K.A Scherlock heller!;)
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Lider med dig och hoppas du får tillbaka din handpenning, men som jag sa i början av tråden detta är/var en bluff för Fusion fanns inte -07.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Sv: Brådskande!, importera skoter

sprang på denna tråd på garaget.org
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=103595&action=new
samma dan erik som säljer skotran..
samma dan-erik nilsson som sålde den polaris jag länkade till som haft dan's bil och båt.comprende?
Klart o tydlig information av denna man, han länkade även om en tråd från garaget.org om denna lurendrejar firma ÄNDÅ slänger du in 18000 på hans konto.. ja jag är verkligen ledsen för att det skutade som det gjorde men jag har svårt att tycka synd om dig/er när du tom fick länkar om företaget som klart o tydligt va en bluff. men som sagt va verkligen synd att det gick som det gick, o hoppas ni får klirret tillbaka och nån nitar den fan så han ligger i gipsvagga
 
4

426H

Sv: Brådskande!, importera skoter

Klart o tydlig information av denna man, han länkade även om en tråd från garaget.org om denna lurendrejar firma ÄNDÅ slänger du in 18000 på hans konto.. ja jag är verkligen ledsen för att det skutade som det gjorde men jag har svårt att tycka synd om dig/er när du tom fick länkar om företaget som klart o tydligt va en bluff. men som sagt va verkligen synd att det gick som det gick, o hoppas ni får klirret tillbaka och nån nitar den fan så han ligger i gipsvagga
Tycker det är helt onödigt att strå salt i såren med den där typen av inlägg. Tillför ju knappast något i dagsläget eller?
 
B

Biosteel

Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

det är bara att kämpa på och hoppas verkligen ni får fast skojjaren. polisen e ju inte känd för att agera snabbt.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Tack för ditt medlidande, men det här är en lite större grej, har haft kontakt med ett flertal personer och nu när jag ringde till polisen visste de redan vad saken handlade om. Förhoppningsvis skulle saken bli så stor att det fick fart på det hela sa dem! Jag kommer iallafall inte ge mig! Inte Hajen8 A.K.A Scherlock heller!;)
Större å större? :/ Hon blåste folk på över 120 000kr i mobiler så ja vet inte. Enda tips jag kan ge är ligg på polisen. Jobba hårt å hoppas på ett hårt ***** straff!
 

buschman

Medlem
27 jan 2009
24
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Nu alla som blivit lurade har gjort så här...

Jag har kontaktat min bank men de var försent att få tillbaka mina pengar fast jag ringde dagen dem gick över.

Nu har jag kontaktat blocket... Dem har spärrat han där för framtiden. Dem har fått diarenummer till polisen från våra hanlingar så dem ska ge polisen all information dem har om hans registrering och dem hade bra uppgifter sa dem. Så förhoppningsvis så var de där företagets sista blåsning på blocket och hoppas han snart sitter i fängelse:D

Om utredningen går bra och fort kanske folk kan få tillbaka pengar i framtiden om dem inte har mixtrat allt förmycket med pengarna.

/Jämtlands micke
 

reiah00

Ny medlem
28 jan 2009
2
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Hej, jag satte in 20 000 Kr på hans konto och blev tydligen också lurad.
Väntat i 3 veckor nu utan att något hänt med den bilen jag skulle få hem!!!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Nu, alla som blivit lurade!
Ring 11414 och be att få bli kopplad till skåne polisen och kolla hur det går med utredningen, fick tips om att göra så hör eftersom polisen då kommer att märka att detta är stort och det kommer förhoppningsvis spärra kontot och starta en utredning för att ta fast gubben!!

Så ring in så mycket som möjligt, ju fler olika personer desto större blir utredningen!
 

BMF

Ny medlem
29 jan 2009
2
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Hej har också bilvit lurad, man blir ju sur på sig själv när sådant här händer. men när det väl skulle handlas så kollade jag upp honom men tyckte allt såg bra ut just då. Det är lätt att vara efterklok! trodde ju aldrig att man skulle gå på sånt här :hmmmm2::evil::bootyshake::bawling:
 

A.H

Välkänd medlem
10 jan 2009
284
0
16
Haparanda
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

man borde ju kapa av alla fingrar på killen...
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Jösses!
Är det för bra för att vara sant så är det troligen så. Speciellt om det låter skumt som denna/dessa affär-er.

Hoppas ni lärde er en läxa och att ni inte går på samma nit igen.
Sök, sök och stenkolla om ni är osäkra på ett företag. Det är enkelt att kolla upp!
 

Fillen

Medlem
19 dec 2008
42
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Trist att ni blev lurade..

Men efter att ha läst så är det ju iallafall två saker man hakar upp sig på.
* Allt det där om Belgien
* Bor i Skåne? eller var han nu bodde ;/ där är det inte mycket skotrar
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Åh gud vad lätt lurat folk det verkar finnas. En oskriven regel enligt mig, betala aldrig i för väg för något.
 
Last edited:

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Sv: Brådskande!, importera skoter - (BLEV LURAD)

Jösses!
Är det för bra för att vara sant så är det troligen så. Speciellt om det låter skumt som denna/dessa affär-er.

Hoppas ni lärde er en läxa och att ni inte går på samma nit igen.
Sök, sök och stenkolla om ni är osäkra på ett företag. Det är enkelt att kolla upp!
Nja, d u har fel. inte alls enkelt att misstänka ett registrerat handelsbolag.