Dial-A-Jet, munstycken till racing -03

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Hej. Jag håll på att koppla in mitt dial-a-jet kitt igår och upptäckte att i vänster förgasare så satt de 300 som huvud munstycke och 22.5 i lågfart (eller vad de kallas) och i den högra så satt de 310 som huvud och 22.5 i lågfart. Jag har för mig att båda gasarna ska ha lika stora eller är det jag som har fel? Tänkte även kolla vad ni skulle rekomendera att jag gick ner på för storlek nu när daj är inkopplat för man skulle tydligen gå ner några steg på huvud?

Mvh André
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
71 visningar. Någon lär väl veta om det är viktigt att det är lika stora huvud munstycken i båda gasarna eller om det inte spelar någon roll?
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
större var väl på avgassystemets sida?
det är för att bensinen skall kyla motorn med att ha större munstycke.
eftersom avgassytemet ligger så nära högra cylindern och värmer rejält.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
En kompis monterade DAJ i förrgår och han gick ner 5steg men då gick den lite fett orginal så att säga...

Med DAJ kan du ju sjystera jusst 5steg... så går den fett nu -15 då kan du ju gå ner 5 steg och den går lika fint i +15 ;)
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Main jet 320, MAG
Main jet 330, PTO

Så står det på sprängskissen. MAG betyder väl magneto? alltså där statorn sitter?
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Tack för alla svar. Ska köpa mig lite olika munstycke så får vi se vilken bestyckning som blev bäst!