Nya Maskiner 2010

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag tror att ski-doo kommer med en summit 4-tec som kan utmana yamahas lössnöare. Yamaha kommer nog med en ersättare till Apex. Arctic kommer väl med nya CF och M modeller.
I år blir det nog riktigt roligt.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ett citat från en högt uppsatt person på polaris Polaris.
"The 2010 model lineup will be really big for Polaris. Considering the fine sleds Polaris has produced over the years we can hardly wait.''

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Var en kille på Snowest som hade hittat den här bilden någon natt på Polaris hemsida sen var den borta dagen efter. Går dom tillbaka till t-armar? :beer:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har hört ryckten om att Arctic ersätter M och CF modellen med en som är liknande twin-spar chassiet. Men det skulle vara nytt chassie men få nästan samma stuk.

Men det är bara RYCKTEN.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har läst runt lite på olika forum nu. Det här är vad jag har hittat:

Arctic Cat:
Z1 Turbon att bli riktigt lättad, bla. material som kolfiber.

M/Crossfire skulle få ett helt nytt lätt chassi som kanske till o med är lättare än REV-XP chassit. Mkt möjligt att iaf M-serien kommer att vara utrustade med turbo. Även möjligt att en lite speciell modell kommer att finnas med 4T motorn.

Polaris:
Ett helt nytt chassi även här. Nått väldigt speciellt som kommer att revolutionera hela branchen. En helt ny motor kan vara på intåg,4T är det mest troligt en ny motor men även en helt ny 2T motor med DI.

Ski-Doo:
Det kommer inte hända så mkt här, summiten kommer med 800 e-tec och en modell med 4T. Små uppdateringar på alla modeller men inget stort.

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Logiskt och billigt för BRP vore en trepip 900!
En cylinder till på 600 E tec, ca 180 hp........

BRP har ju alla grejor utom vevhuset/axel i produktion redan.

Man kan ju i allafall hoppas.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Logiskt och billigt för BRP vore en trepip 900!
En cylinder till på 600 E tec, ca 180 hp........

BRP har ju alla grejor utom vevhuset/axel i produktion redan.

Man kan ju i allafall hoppas.
Då byter iaf jag märke direkt :evil:

Längtar iaf tills Polaris släpper sina maskiner så man får se vad dom nu har klurat ut :p

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
När presenteras modellerna i vanliga fall? Innan någon liten spion har fixat bilder, menar jag =)