Nya Maskiner 2010

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå
Tycker Polarisen ser brutal, läcker, och ja vad som behövs för Polaris just nu! :)
Jävligt ball får man säga som äkta norrlänning!

Väntar bara att se vad yamma släpper nu den 12 februari!
Tror vi får säga adjöss till Apex stuket, kanske en lite preppad och
varför inte en ännu mer racing förberedd nytro?

Skidoo summit nya ser kanon ut, tror orange-modet är på ingående.
Snyggt med svart chassie dessutom (Y) Tror 2010 kommer bli framtidens
nya era inom skotervärlden.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hoppas verkligen Apexen kommer finnas kvar i någon form. Motorn är ju beroende framkallande. Men samtidigt måste det ju hända något viktmässigt. Monoshocken är ju fin , vore katastrof om den försvann.

Frågan är bara om dom kan presentera något som räcker till. Phazern är fin men lite att åka med , Nytron ännu okänd för mig och apexen har ju en motor som inte går av för hackor.

Frågan är bara vad som kommer , några snackar om en "exciter" andra om apexdöden.
150Hp är 150hp och på andra sidan gillar man effekt. Kanske en trippel med 150+ hk ?

Den som lever får se. Har också "hört" att ski-doos 1200 ska gå att kräma ur runt 170~180 hp. Fast då blir den väl lika hållbar som 800an :p

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag tycker inte som dom flesta andra att Polaris Rush är ful. Den är ju lite annorlunda men det var ju även REV när den kom. Och precis som Nitroglycerine säger så gick inte första REVen på rullen heller. Ni som köper en skoter för att den ska gå bra på rullen, fortsätt med det. Ni som vill ha det modernaste på marknaden med en fjädring som ni inte behöver vara rädd för att slå ingenom, köp Polaris Rush :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag tycker den ser grym ut. Alltid kul med nått nytt. Man vänjer sig med utseendet som man har gjort med Twin spar chassiet åsså XPn 08.

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Jag tycker inte som dom flesta andra att Polaris Rush är ful. Den är ju lite annorlunda men det var ju även REV när den kom. Och precis som Nitroglycerine säger så gick inte första REVen på rullen heller. Ni som köper en skoter för att den ska gå bra på rullen, fortsätt med det. Ni som vill ha det modernaste på marknaden med en fjädring som ni inte behöver vara rädd för att slå ingenom, köp Polaris Rush :)
Dom skulle ha lite mer röda rör eller nåt i fronten för att få lite balans i designen , men skotrar ser ganska annorlunda ut i verkligheten än på bild.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Tycker Polarisen ser brutal, läcker, och ja vad som behövs för Polaris just nu! :)
Jävligt ball får man säga som äkta norrlänning!

Väntar bara att se vad yamma släpper nu den 12 februari!
Tror vi får säga adjöss till Apex stuket, kanske en lite preppad och
varför inte en ännu mer racing förberedd nytro?

Skidoo summit nya ser kanon ut, tror orange-modet är på ingående.
Snyggt med svart chassie dessutom (Y) Tror 2010 kommer bli framtidens
nya era inom skotervärlden.
Vågar man tro att om det är nåt revolutionerande att de kan bli prisras på dom som är nu eller kommer dom sjunka stadigt i yama segmentet. Tänker på 08 or å 09 or?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
det kommer en 2t liknande vipern fast modernare chassi... hoppas jag iaf :)
kanske tom kommer heta vmax LOL

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å

Nå va tror ni, kommer 208kg á 600cc Polaris bli en succé eller? Hur som helst så tror jag denna maskin kommer att bli en historisk ikon ur snöskoter synpunkt oavsett om det blir en hit eller flopp :cool:

B

Biosteel

det blir en succe och jag är en stolt polaris hatare men dom här tycker jag om :)

S

StoxResearch

Det coola är att Rush har klara drag av Indy serien i fronten, som för att signalera "Nu tar Polaris #1 precis som vi gjorde då", :)

Last edited:

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
sitter inte kylaren jävligt oskyddat?

snygg maskin i övrigt och skulle gärna se boggien i rörelse så man får se hur den uppför sig när den fjädrar ihop.

men kylaren tycker jag ser ut att vara väldigt utsatt för isklumpar och liknande.