Sjuka priser....

Tranan

Aktiv medlem
1 dec 2008
70
0
6
Kalix
Tänkte bara lägga in ett litet tips åt er som har indy modellen. Häromdan pajjade bromskontakten på min XLT, ringde då genast till närmaste Polaris återförsäljare och fick till svaret att delen kostade ca 1200:-, tyckte det lät rätt mycket för en sån liten kontakt men jajjomen 1200 pix......

Fick då höra av en kompis farsa att den såg ut liknande som på gamla bilar. Kastade mig genast in i bilen och drog iväg ner till närmaste reservdelsbutik för bilar. Japp, denna kontakt var likadan som det sitter i en Volvo Amazon från 63 och en helt ny sådan kostade 79 kronor :D.

Köpte en sådan (självklart =) och den var dessutom av gedignare konstruktion istället för plast/bakelit i stift ändan som det var original.

Då funderar man ju hur Polaris motiverar reservdelspriserna :confused:

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
kan inte annat än hålla med, det är otroligt okristet dyrt att köpa deras orogonaldelar oavsett vad det är, är endast ett fåtal saker som är överkomliga, annars är det ta mig tusan helt sjukt vad dyra de är.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Samma med bromsbelägg till tex skidoo rev..Då passar Volvos bromsbelägg!! tror det är S40:n..samt att det skiljer åtskilligt mycket pengar mellan dem

J

Jas Gas

Tänkte bara lägga in ett litet tips åt er som har indy modellen. Häromdan pajjade bromskontakten på min XLT, ringde då genast till närmaste Polaris återförsäljare och fick till svaret att delen kostade ca 1200:-, tyckte det lät rätt mycket för en sån liten kontakt men jajjomen 1200 pix......

Fick då höra av en kompis farsa att den såg ut liknande som på gamla bilar. Kastade mig genast in i bilen och drog iväg ner till närmaste reservdelsbutik för bilar. Japp, denna kontakt var likadan som det sitter i en Volvo Amazon från 63 och en helt ny sådan kostade 79 kronor :D.

Köpte en sådan (självklart =) och den var dessutom av gedignare konstruktion istället för plast/bakelit i stift ändan som det var original.

Då funderar man ju hur Polaris motiverar reservdelspriserna :confused:
Ta och skapa en tråd om sådana tips skulle säkert bli en populär tråd.:rock: