Det är Polaris P85 med breda bussningen i locket. 440 och div äldre har ett annat lock med sämre bussning men alla 800:a och diverse andra nyare maskiner med lite motor har bredare/bättre bussning i locket. Du ser skillnaden om du jämför, din variator har ett utstickande område kring axeln medans den äldre sorten, (och på maskiner med mindre motor) så är locket plant.
Känn på rullarna, är dom glappa? isåfall byt..
Snurra även på rullarna och kolla så det inte blivit nött in nån "flatfläck", brukar hända ibland. Flatfläckar => byt.
Hur är vikpinnarna och viktbussningarna? Dom nöts också, och rätt fort kan det gå om man har Hej_och_hå_variatorbestyckning
Tyvärr så måste det väl nästan räknas som verkstadsmixter, och inte hemmagaragejobb, att renovera variator, krävs både rätt verktyg, (div polaris spevialverktyg), och en hel del professionellt applicerat våld för att få loss bl.a korset