byta motor i xlt

fille

Välkänd medlem
28 sept 2006
128
0
6
Töre
hej, är det nån som vet om det finns nån motor som man skulle kunna sätta i en xlt 600 sp -96, utan större modifikationer?

typ xcr,storm, eller nån annan polaris motor?

mvh/ fille :hmmmm:
 

fille

Välkänd medlem
28 sept 2006
128
0
6
Töre
okej:) tack för hjälpen, kanske stoppar i nån dessa om man får tag på nån.

hade tänkt mej en motor med lite mer att köra med, typ nån 2 cylindrig eller en storm/xcr 800 motor?, nån som vet nån mer motor man kan sätta i? :D
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Alla motorer går väll i med lite fantasi å kunskap.
Montera ner en polaris Twin ny eller gammal är då inget problem alls. behöver bara flytta 2motorfästen innåt och använda Twin plattan svårare än så är det inte.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
inte så konsitigt iomed att det är samma motor bara större förgasare:D

Finns även XCR 600 motorer som är byggd på Ultra blocket, i princip en nerfodrad Ultra till 600cc å dom motorerna går fint då de satt trepipa org. på dem. Satt dock endast i Aggressive chassiet.
 

joakim_lundberg

Aktiv medlem
2 feb 2007
70
0
6
kalix
Finns även XCR 600 motorer som är byggd på Ultra blocket, i princip en nerfodrad Ultra till 600cc å dom motorerna går fint då de satt trepipa org. på dem. Satt dock endast i Aggressive chassiet.
stämmer bra det finns från 96 hette då xcr 600 SP
kom inte ihåg den hmmm:D
får väl skylla på åldern:rock:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
xcr har 38 or men tror att xlt har standard 34or


Min -96 har 38or orginal enligt polarisman.com eller vad sidan heter (visseligen en SP om det nu kan ha nån betydelse), men dom äldre xlt hade 34or om jag inte minns helt fel :)


Eller är det kanske så att det satt 34or på 580 motorn och 38or på 597 motorn?
 

fille

Välkänd medlem
28 sept 2006
128
0
6
Töre
okejokej, ska se om man byter motorn eller bara byter kolvar mm,
tack för svaren iaf:)

måste iaf byta kolvarna och köpa nya insugsgummin (igen) pga att insugsgummina jag köpte från rinab höll bara typ 30 mil också gick dom sönder och skotern skar....
nån som vart med om samma sak? :p

har lite bilder om de på pixbox om ni vill se:D