jag och farsgubben ska skruva lös toppen+cylindrarna för att kolla hur cylindrar+kolvar ser ut. Sen får vi se... Är någon repa lämnar vi in. Det som hände var att oljebehållare och dylikt inte fungerade som det skulle och då när jag körde upp för ett berg så tvärdog den. Gick ej att dra runt först men sen så som släppte det och allt gick runt, det kändes som det finns komp! men det blir komptest imorrn
Ok. Då kanske du klarar dig med ett kolvbyte om det går att tvätta ur cylindrarna.
Tror det var saltsyra eller nått liknande som man kunde lösa upp alu rester med i cylindern.
Men kolla med någon som gjort det förut.
tack för svar rinab var ju riktigt billiga, det är väl inge skräp? :S Kollade som sagt kompen idag, högra cyllen 7 och vänstra knappt 3. Sen när jag fyllde olja så fick jag upp båda i 10 men det sjönk... blir till att demontera nu:rock:
En vän till mej provade rinab kolvar även så kallade kimpex i sin forumla 583 rotax 2 gånger! en gång låssnade pinnen på en utav kolvarna så kolvringen åkte fast i avgas! Andra gången likadant... Då vart han less å köpte wiesco kolvar och nu har den hållt i över 200 mil iaf