Orkeslös vid skoter åkning.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Jag va ut och åkte skoter för nån vecka sen och kände att jag inte orka nånting och det är inte likt mig. Våga inte chansa på backar för jag kände att jag orka bara inte ifall jag skulle köra fast. Sen kände jag av lätt smärta från bröstet. Åkte in på akuten då och dom sa att inget va fel. Men fick en remiss till medicinavdelningen idag och där hitta dom ett fel på mitt hjärta har tydligen nå som heter WPW Syndrom och det gör att hjärta pumpar i otakt och oeffektivt. Väntar nu på remiss till uppsala för operation. Kul va?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Grattis! Och skrotad skoter också.. Livet är hårt ibland.

Sjukvården verkar bra för dom yngre, Lillbrorsan (20 år) var i Götet och opererade en tumör.
Han hade 42" platt-tv och Xbox och eget rum. inte illa.


Hoppas det löser sig fort.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Grattis! Och skrotad skoter också.. Livet är hårt ibland.

Sjukvården verkar bra för dom yngre, Lillbrorsan (20 år) var i Götet och opererade en tumör.
Han hade 42" platt-tv och Xbox och eget rum. inte illa.


Hoppas det löser sig fort.
Ja ibland händer allt på samma gång. det är inte lätt ibland alltså :(
 
R

Robin

Lider med dig, hoppas verkligen att det löser sig.
Håller tummarna!

Mvh/Robin
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Ajajaj, inte roligt att höra/läsa. Kan bara hålla med Robin, hoppas du får en remiss snabbt så att det hela löser sig. Ska hålla tummarna för dig jag me !
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Trodde dom fixade det där med meducin oftast.

Hoppas det går bra så du kan plåga på ute i snön igen.
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Ajajaj, inte roligt att höra/läsa. Kan bara hålla med Robin, hoppas du får en remiss snabbt så att det hela löser sig. Ska hålla tummarna för dig jag me !
Tack.

Hoppas det fixar sig för dig.

Fortsätta skriva.

MVH B
Tack du också :)

Trodde dom fixade det där med meducin oftast.

Hoppas det går bra så du kan plåga på ute i snön igen.
Nej det här går inte att fixa med medicin. Måste brännas bort en elektråd på hjärtat för att det ska funka igen.
 
D

Daweasel

Du ska bara vara lugn! En vän gjorde det här ingreppet, det är fort överstökat med titthålskirurgi. Du kommer snart att vara som ny igen!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
först kärleken, å sen hjärtat?
Inte roligt inte roligt.
Hoppas du kommer hem i bättre skick än din skoter!
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Du ska bara vara lugn! En vän gjorde det här ingreppet, det är fort överstökat med titthålskirurgi. Du kommer snart att vara som ny igen!
Jo jag hörde en till som hade gjort en sån operation och det hade gått bra också.

först kärleken, å sen hjärtat?
Inte roligt inte roligt.
Hoppas du kommer hem i bättre skick än din skoter!
Ja inte direkt bra timing om man säger så. Ja skotern blir väl bara reservdelar nu och det hoppas jag att jag inte behöver bli :p
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nej, jag har läkare i släkten så jag har snappat upp lite grann. Sen hittade jag de artiklarna genom att klicka mig fram från loffes länk.

Fast lite stolt är jag ju över att nästan blivit kallad läkare. *rodnar*

Edit: Artikeln säger ungefär såhär: Hjärtats sammandragningar kan beskrivas som en sinuskurva. Störningar i hjärtats sammandragningar (sinuskurvan) kan samlas under namnet QRS. Eller hjärtflimmer med andra ord.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fan va synd. Håller tummarna för att din operation inte ska vara en av dom 2% som misslyckas. Krya på dig !!
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Nej, jag har läkare i släkten så jag har snappat upp lite grann. Sen hittade jag de artiklarna genom att klicka mig fram från loffes länk.

Fast lite stolt är jag ju över att nästan blivit kallad läkare. *rodnar*
:) hehe