RX1 startar inte, svart instrumentpanel?

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
hej!

vars kan problemet ligga när en RX1 inte startar och instrumentpanelen är svart fast man vrider på nyckeln, startmotorn går men den tänder inte.

finns det fler säkringar än i säkringsboxen?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Börja med att kontrollera batteriet. Kanske finns bra med ström i det men spänningen är ändå låg. Kolla sedan kabelstammen till styret. Du har väl redan kollat alla säkringar ?

Instrumenten går bara igång när motorn är igång. Kolla också att tändningen får ström.
När du väl har klurat ut vad det var kan ju väl svara på tråden så andra får reda på det.

Allt förmånga vill ha hjälp och sen håller dom käft när dom vet vad det var.

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
hej!

vars kan problemet ligga när en RX1 inte startar och instrumentpanelen är svart fast man vrider på nyckeln, startmotorn går men den tänder inte.

finns det fler säkringar än i säkringsboxen?
På min Warrior sitter det huvudsäkringar vid batteriet, sen sitter ju de vanliga säkringarna på höger sida i motor rummet , kolla säkringarna vid batteriet.

Ola

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Hur gick det med den här ? Vore ju kul att få höra ev lösning.
Här kommer ett svar, bättre sent än aldrig, men de kan ju vara bra ifall andra har liknande problem.

Har för mig att lösningen var startgas + nöta en j*vla massa startmotor.:eek:

Enligt en skotermek är de tydligen inte helt ovanligt att dom är riktigt kinkiga efter att dom stått helt orörda under sommaren. De rekommenderas tydligen att man ska starta dom då och då under sommaren.

Greeken

Välkänd medlem
27 feb 2008
228
0
16
Östersund, Sweden
Har själv vid flera tillfälen stått och svurit över kompisars yamaha 4t.
Verkar som dem blir väldigt svårstartade om man låter dem stå hela sommaren utan att starta dem.

snoppy

Aktiv medlem
17 feb 2007
68
0
6
Umeå
Rent allmänt tror jag att man ska ställa
undan dom med full tank.
Har gjort misstaget själv att lämna den
nästan tom över sommaren, och fick nöta en del
innan den hoppade igång.
I år small den igång direkt, precis som ifall
jag nyss kört den! med full tank givetvis.

/ Snoppy

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
rx1 blir väldigt tjurig när den stått några månader, en hutt i någon cylinder så den får hosta till gör att man sliper dräpa startmotorn.
Fick göra så på min idag och fick göra exakt samma sak i sommar när jag skulle ha igång den.