bästa hjälm setet :d

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
jag har i alla fall en one kombat monster energy och ett par silver glas spy targa 2 och en scott windwarrior ansikts mask jävligt nöjd .. men vill ha lite råd på hjälm till nästa gång och glas ögon me för den delen .. :d Tacksam fö svar :d

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag kär med en ToBe DoThrill hjälm och ett par scott 89Xi glasögon med ett orange/rött ljuskänsligt glas. Funkar utmärkt, sen har jag en hjälmluva och en Buff som vindskydd/skydd så man inte får snö i ansiktet.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag har en hjc hjälm, ett par scott glasögon, egentligen skidglasögon dock. men som täcker hela fejjan nästan, immar inte igen och dom fungerar strålande och en liten face mask på det hela så ja :)

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Jag har en no fear prime hjälm och smithglasögon snow turbo ( sånna med fläkt). Glasögonen är verkligen värda pengarna om dom är så immfria som dom varit hittils. Har bara kört med dom en liten sväng änsålänge.

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Jag har en Kbc Stealth hjälm med ett par Oakley O-frame med Fire irridum lins. Är väldigt nöjd med hjälmen men kommar nog att byta Oakleyna

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
fox v3 white wall, letar just nu efter ett par progrip glasögon då jag har hört att detta ska vara grejer, men växlar alla progrip glasögonen efter ljuset?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag använde scott enduro googles när jag använde glajjer men nu för tiden när man ska köra motorcykel skoter så var de enklare och bekvämare att skaffa linser! rekomenderar det!

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Jag kör med nån hjälm jag köpte i Haparanda, IXS eller nått och ett par scottgoogles från stadium :)

Funkar helt okej förutom att googlarna vill till å imma igen ibland.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
gammla tobe hjälmen å scott enduro glasögon. hjälmen ä kanon men glasögonen ä inge bra när dä ä kallt ute, dom funkar bäst på sommarn.

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
Själv kör jag med Hjc clx-4 fuel och ett par Scott Ultimate SX briller

Jag kör med en fox v3 och scott ultimate sx och de funkar super inget att klaga på
Hehe, har du kört när det börjar skymma eller när det är mörkt ute ?
man ser inte ett "jota ;)

Det bästa är nog att köpa en hjälm som sitter bra på huvudet och 2 par brillor, ett par för dags körning och ett par för nattkörning
Lättaste sättet att göra det är att fara runt i butikerna och prova!
Mvh.