Alltså att jag varmkört den dåligt? Första gången de hände hade jag kört ca 5mil så då var den varm. Andra gången så hade skotern stått en kvart efter jag kört, så då var den också varm..de såg ut så där på min med .en snubbe på en skoterfirma sa att de är dåligt värmekört
Nej då men de är ett av många saker man bör titta. En skoter skär oftast inte utan anledning, så varför inte kolla upp olika saker som pumpen? lika bra att hitta felet innan man skruvar ihop så slipper man att de händer igenBara för att det är en kolv som gått sönder behöver det inte betyda att det inte är oljepumpen som gått sönder.
Japp! men såg en sak nu. vänstra (PTO) nålen legade lite längre ner, kan ju vara de..Om du inte hittar nåt fel är de kanske en idé att bestycka den som original, iallafall under inkörning.
hm, den ska ju få olja, den andra sidan får ju det så borde ju inte vara fel på pumpen
Bytte endast kolvar för att den gamla slog i raveporten. Kanske får ta o kolla hur rund den är..Innan du bytte kolv, mätte du upp cylindern så den inte blev oval eller tittade du bar visuellt på cylindern? Det är ganska vanligt att cylindrarna blir oval eller expanderar om den varmnyper med typ original eller snoprokolvar. Om jag vore dig så skulle jag lämna in cylindern på upp mätning för att kolla detta. Symptomen blir att cylindern går extra varm pga. att kolvringen håller inte tätt och släpper igenom extra värme och det får kolven att varmnypa igen.
MVH. Lynx800HO
Yes, men tror det är bensinrelaterat också..Den får ju dock inte rätt mängd olja när du släpper gasen, utan den fåroljan som krävs på tomgången