Lynx enduro 500 1999.

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Tjena, berättade tidigare att skotern inte startade, har nu fått igång den på vänstra cylinder, men på höger vill det sig inte, har fin gnista och nya stift, stiftet blir lite blött när man har låtit den gått i några sekunder,

När jag primer så går den på båda, vad kan det vara i förgasaren som är fel? MVh
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
43
jamtland
Ja du, vad är fel?
Jag har exakt samma fel men min går på högra cylindern.
Har provat me andra gasare me mycket högre bestyckning och där gick den utmärkt på tomgång och drift men sura ganska fint!
Har provat de mesta men vette f-n vad jag ska göra!
Motorn är en rotax 500 me gul topp.

Om du kommer på nåt så hör av dig!:hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:
 

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Ja du, vad är fel?
Jag har exakt samma fel men min går på högra cylindern.
Har provat me andra gasare me mycket högre bestyckning och där gick den utmärkt på tomgång och drift men sura ganska fint!
Har provat de mesta men vette f-n vad jag ska göra!
Motorn är en rotax 500 me gul topp.

Om du kommer på nåt så hör av dig!:hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:
okej, har samma motor jag också. ska ut igen nu och fortsätta skruva.
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
43
jamtland
Vad har du för bestyckning på MAG och pto sidan i låg och högfart?
Jag har 290 och 310 men har ej kollat låg ännu, har fått för mig att det måste sitta i gasarna
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
43
jamtland
Har du provat att flytta om gasarna och se om problemet följer med gasarna eller om de e nåt i motorn?
Kom å tänka på de idag, kan ej prova själv då jag är hemma me lillgrabben idag:boring:
 

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Har du provat att flytta om gasarna och se om problemet följer med gasarna eller om de e nåt i motorn?
Kom å tänka på de idag, kan ej prova själv då jag är hemma me lillgrabben idag:boring:
När jag byterplats på förgasarna så flyttar jag problemet. Märkte nu att ena förgasaren flödar över, rinner soppa ur slangarna.
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
43
jamtland
Flödar?
Kolla flottören, kanske måste bryta lite i plåten eller så har du en läckande nålventil.
Jag bytte te VM38or idag och bestycka dem me 310/290 och 35 lågfart men måste gå ner te 30 då den låg på riktigt hög tom gång men annars svara de bra!
Så nåt tjing är det med ena gasaren på 34orna.
Lite småinställning nu bara sen ska de åkas :D
 

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Okej, jag ska byta plats på nålventilerna imorgon och se om problemet kvarstår eller flyttar sig, i såfall vet jag vad dom är fel. tippar på att nålventilen inte håller tätt.
 

The_man

Aktiv medlem
6 mar 2006
78
0
6
Ville bara säga att skotern går perfekt nu. Skiftade flotör nålarna mellan förgasarna och den gick på en gång, konstigt men så var det:)